Η πτώση της ζήτησης μεταλλευμάτων για παραγωγή χάλυβα οδήγησε σε αύξηση των αποθεμάτων σε λιμάνια και χαλυβουργεία, γεγονός που αναμένεται να καθυστερήσει οποιαδήποτε ανάκαμψη της ζήτησης εισαγωγών της Κίνας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με την Κίνα να αντιπροσωπεύει το 71% του συνολικού εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος και το σιδηρομετάλλευμα να αντιπροσωπεύει το 74% του φορτίου που διακινείται από τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μεγέθους Capesizes, αυτή η επιβράδυνση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον κλάδο.
Ο Βαλτικός δείκτης ναυλαγοράς μεγέθους Capesize παρέμεινε ασταθής μέχρι στιγμής το 2022, σημειώνοντας στις 23 Μαΐου άνοδο στις 4.602 μονάδες που ακολουθήθηκε από μια απότομη πτώση τον Ιούνιο στις 2.518 μονάδες κατά μέσο όρο.
Μια πτώση 1,0% στην περιοχή των υπό ανάπτυξη ακινήτων τους πρώτους πέντε μήνες του έτους συνέβαλε στη μείωση της ζήτησης, καθώς η κατασκευή κατοικιών αποτελεί σημαντική κινητήρια δύναμη της κινεζικής ζήτησης χάλυβα.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Simpson Spence Young (SSY) σημείωσε νωρίτερα αυτό το έτος ότι η κινεζική παραγωγή χάλυβα περιορίστηκε νωρίτερα φέτος για να περιοριστεί η ρύπανση κατά τη διάρκεια των Χειμερινών OIympics του Πεκίνου. Ο SSY προέβλεψε επίσης χαλάρωση των περιορισμών στην αγορά ακινήτων που συνέβη τον Απρίλιο.
Σε μια άλλη κίνηση για την ανάκαμψη της οικονομίας, η κινεζική κυβέρνηση επιτάχυνε την έκδοση ομολόγων ειδικού σκοπού για τους πρώτους έξι μήνες του έτους. Επιπλέον, το Υπουργείο Οικονομικών της Κίνας εξετάζει το ενδεχόμενο έκδοσης επιπλέον 1,5 τρισεκατομμυρίου γιουάν για το 2023 το δεύτερο εξάμηνο του έτους, προκειμένου να τονώσει την ανάπτυξη. Καθώς τα περισσότερα από αυτά τα ομόλογα διατίθενται σε έργα υποδομής, εάν η κυβέρνηση εγκρίνει αυτό το πρόσθετο κίνητρο, ο κινεζικός τομέας χάλυβα αναμένεται να ανακάμψει το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr