Με περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου να μεταφέρεται δια θαλάσσης, η ναυτιλία ευθύνεται για σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, ωστόσο οι περιβαλλοντικοί ακτιβιστές λένε ότι οι προσπάθειες του κλάδου για μείωση των εκπομπών είναι αργές.
Ο κορυφαίος όμιλος γεωργίας Cargill θα αρχίσει να δοκιμάζει ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου με δύο πανιά ανέμου το πρώτο τρίμηνο του 2023, δήλωσε στο Reuters ο Jan Dieleman, πρόεδρος του τμήματος θαλάσσιων μεταφορών της Cargill. «Θα υπάρχει φορτίο στο πλοίο, δεν θα είναι δοκιμές στη θάλασσα αλλά πραγματική εμπορική χρήση», σημείωσε.
«Μπορεί να θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε μια περίοδο τριών έως έξι μηνών για να δούμε πώς λειτουργεί και στη συνέχεια να είμαστε έτοιμοι να πατήσουμε τη σκανδάλη σε μια επιπλέον σειρά πλοίων και αυτό θα εξαρτηθεί από τη διαθεσιμότητα των κατάλληλων πλοίων», είπε ο Dieleman, προσθέτοντας ότι πλοίο πλήρως βελτιστοποιημένο για αιολική ενέργεια θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές κατά 30%.
Η BAR Technologies αναπτύσσει τα πανιά που κατασκευάζει η Νορβηγική Yara Marine Technologies. Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν επίσης συμφωνία με τον ιδιοκτήτη ξηρού φορτίου Berge Bulk για την τοποθέτηση πανιών αιολικής ενέργειας σε ένα πλοίο, το οποίο θα εγκατασταθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Η Cargill ναυλώνει από 600 έως 700 πλοία, εκ των οποίων το 90% είναι για χύδην ξηρό φορτίο και τα υπόλοιπα δεξαμενόπλοια. Ο συνολικός όγκος θαλάσσιων μεταφορών της Cargill αυξήθηκε σε 240 εκατομμύρια τόνους το οικονομικό έτος 2021-2022 (Ιούνιος-Ιούνιος) από 220 εκατομμύρια τόνους το προηγούμενο έτος.
Η απόφαση είναι μέρος μιας πρωτοβουλίας που ονομάζεται Sea Cargo Charter που παρακολουθεί τις εκπομπές για τα πλοία από εταιρείες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr