Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Partners, Αγγελική Φράγκου, είπε ότι πλέον τα κόστη και τα ναύλα των πλοίων θα είναι υψηλότερα καθώς οι ενεργειακές προμήθειες θα έρχονται από μακριά, επισημαίνοντας ότι οι πλοιoκτήτες ακολουθούν τους κανονισμούς και τις κυρώσεις αναφορικά με τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου, ενώ εκτίμησε είναι πιο εύκολο να λύσεις την τροφική κρίση αφού θα μπορούν να εξευρεθούν πόροι από άλλες χώρες.
«Εμείς ξέρουμε τις κυρώσεις, είναι πολλές οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί και το 95% του παγκόσμιου στόλου, και ο ελληνικός στόλος, ακολουθεί αυτές τις κυρώσεις. Δεν είναι ένας θρησκευτικός πόλεμος», τόνισε η Αγγελική Φράγκου.
«To 1/3 της προμήθειας σε καύσιμα προέρχεται από την περιοχή της σύγκρουσης. Πρέπει να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των τροφίμων που είναι πολύ σημαντική για όλους μας. Έχουμε ανατροπή όλων όσων γνωρίζαμε. Κάθε κυβέρνηση πρέπει να πληρώσει οποιαδήποτε τιμή για να διασφαλίσει ότι τα πράγματα θα φτάσουν στη χώρα. Πριν από μερικά χρόνια είχαμε παρόμοια κατάσταση με την αραβική άνοιξη. Το καλό είναι ότι με αυτές τις ανατροπές οι πράσινες προμήθειες των αγαθών μπορούν να ανακάμψουν μετά από κάποιες σοδειές. Οπότε βραχυπρόθεσμα μπορεί να έχουμε μεγαλύτερες αποστάσεις να διανύσουμε και υψηλότερο κόστος μεταφοράς των τροφίμων. Η Ευρώπη παίρνει το 40% του φυσικού αερίου της από τη Ρωσία και το 20% του πετρελαίου, οπότε όλα αυτά τα πράγματα έχουν φέρει ανατροπές, αλλά δημιουργούνται μεγαλύτερα ταξίδια και ανατροπή της εφοδιαστικής αλυσίδας», συμπλήρωσε.
Σημείωσε επίσης ότι για να μπορέσει να επιτευχθεί η μετάβαση σε νέες πηγές ενέργειας, λόγω του πολέμου, θα απαιτηθούν μεγάλες επενδύσεις και αρκετός χρόνος. Αναφορικά με την μεταφορά των ουκρανικών σιτηρών είπε ότι υπάρχουν τα διαθέσιμα πλοία για να το πραγματοποιήσουν απλά θα πρέπει να βρεθεί λύση σε πολιτικό επίπεδο.
Είμαστε εδώ για να προσφέρουμε σταθερότητα
Ο πρόεδρος και ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp, Ευάγγελος Μαρινάκης, είπε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαθέτουν μεγάλα μερίδια διεθνώς σε tankers και LNG κάτι που παρέχει ασφάλεια και σταθερότητα, αφού η μεταφορά ενέργειας μέσω των πλοίων δεν επιφέρει πολιτικά ρίσκα, ιδιαίτερα τώρα που επιχειρείται η απεξάρτηση από τις ρωσικές πηγές ενέργειας.
Προσέθεσε ότι είναι πολύ σημαντική μία ευρωπαϊκή χώρα όπως η Ελλάδα- μέλος του ΝΑΤΟ να έχει αυτή τη δύναμη σε τονάζ.
«Ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι πολύ σημαντικός, καθώς έχουν το 32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγρού αερίου και πετρελαίου. Η μεταφορά του πετρελαίου είναι κάτι που παρέχει μια ασφάλεια και σταθερότητα. Η μεταφορά ενέργειας μέσω των πλοίων μας δεν ενέχει πολιτικό ρίσκο. Αυτό το στάδιο είναι πολύ σημαντικό. Μια ευρωπαϊκή χώρα που ανήκει στο ΝΑΤΟ να έχει αυτή την ισχύ τονάζ που μπορεί να πραγματοποιήσει αυτό που ζητά η νέα εποχή, να είμαστε λιγότερο ή καθόλου εξαρτημένοι από το φυσικό αέριο της Ρωσίας», είπε ο Ευάγγελος Μαρινάκης.
Τόνισε, «ότι η μη εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο δεν μπορεί να γίνει μέσα σε μία στιγμή. Εμείς απλώς μεταφέρουμε το πετρέλαιο που έχει ήδη συμφωνηθεί. Δεν παραβιάζουμε κανέναν νόμο ή εμπάργκο, αλλά είμαστε εδώ για να προσφέρουμε σταθερότητα».
Σε άλλο σημείο επισήμανε ότι η ναυτιλία ως κλάδος δεν προσφέρει μόνο ασφάλεια κατά τη μεταφορά ενέργειας και άλλων προϊόντων αλλά είναι και περιβαλλοντικά φιλική. Τέλος, αναφορικά με τη μεταφορά σιτηρών με πλοία από την Ουκρανία είπε ότι αυτό θα εξαρτηθεί όταν θα επιλυθεί η ασφάλεια στα λιμάνια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr