Η οικονομία του Ιράν βρίσκεται κάτω από κυρώσεις από τις ΗΠΑ εδώ και χρόνια, με αποτέλεσμα τη σοβαρή απομόνωση των ναυτιλιακών και λιμενικών υπηρεσιών. Ωστόσο, εξακολουθεί να συναλλάσσεται ενεργά με μια σειρά από άλλες χώρες, όπως η Βενεζουέλα, η Ινδία και η Κίνα. Ο προτεινόμενος Διεθνής Διάδρομος Μεταφορών Βορρά-Νότου θα μεταφέρει ρωσικά εμπορεύματα σιδηροδρομικώς στο Αστραχάν. πέρα από την Κασπία Θάλασσα με φορτηγό στο Bandar Anzali και μετά στην Ινδία θαλασσίως, όλα οργανωμένα από τις Ναυτιλιακές Γραμμές της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν (IRISL), έναν οργανισμό που έχει εγκριθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η δοκιμαστική αποστολή είναι μικρή - δύο κοντέινερ με προορισμό την Αγία Πετρούπολη στη Nhava Sheva. Ο συνολικός χρόνος ταξιδιού θα είναι περίπου 25 ημέρες, σύμφωνα με τον Dariush Jamali, επικεφαλής του λιμανιού Solyanka, Astrakhan. Το κρατικό Mehr News ανέφερε ότι η αποστολή είναι η πρώτη δοκιμαστική λειτουργία για μια επερχόμενη «έκρηξη ξένης διαμετακόμισης» στη ρωσική και τη Λευκορωσική διέλευση φορτίου μέσω του Ιράν.
Η συμφωνία είναι ένα από τα πολλά σημάδια της επιθυμίας του Ιράν για στενότερους δεσμούς με τη ρωσική οικονομία. Την Κυριακή, ο Ιρανός Υφυπουργός Εξωτερικών Mehdi Safari δήλωσε ότι είναι πιθανό η Τεχεράνη να καταργήσει τις απαιτήσεις βίζας για τους Ρώσους επιχειρηματίες που επισκέπτονται, προκειμένου να ενθαρρύνει τις ρωσικές επενδύσεις. Την Παρασκευή, ο τελωνειακός διευθυντής του Ιράν Alireza Moghadasi συναντήθηκε με τον Ρώσο ομόλογό του για να υπογράψουν μια νέα τελωνειακή συμφωνία για «πράσινες τελωνειακές διελεύσεις» για ρωσικά εμπορεύματα.
«Εφόσον το Ιράν έχει τεθεί υπό σκληρές κυρώσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Δύση, οι δύο χώρες μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους για να ξεπεράσουν τις κυρώσεις», δήλωσε ο Μογκαντάσι στα κρατικά μέσα ενημέρωσης του Ιράν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr