Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Μόσχα μετά την εισβολή στην Ουκρανία, όπως η αμερικανική απαγόρευση των εισαγωγών πετρελαίου, ώθησαν τη Ρωσία να στραφεί σε πελάτες στην Ινδία και την Κίνα που παραλαμβάνουν φορτία με μεγάλη έκπτωση.
Οι υφιστάμενοι περιορισμοί στο Ιράν οδήγησαν επίσης το εμπόριο πετρελαίου του προς την Ασία, με τους πλοιοκτήτες να πρέπει να είναι προσεκτικοί ώστε να αποφύγουν τις κυρώσεις των ΗΠΑ.
«Οι κυρώσεις δεν λειτούργησαν ποτέ», δήλωσε σε ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα ο Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής των Dynacom Tankers Management, Dynagas και Sea Traders.
«Τουλάχιστον η σύστασή μου είναι να είμαστε ξεκάθαροι σχετικά με το τι επιτρέπεται και τι όχι, τι είναι νόμιμο, τι είναι παράνομο, επειδή ζούμε συνεχώς σε γκρίζες περιοχές... Βλέπουμε τράπεζες και ασφάλειες να γίνονται πιο αυστηρές από τους ίδιους τους κανονισμούς, και αυτό δημιουργεί πολλές παρεξηγήσεις», είπε.
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση την περασμένη εβδομάδα αποφάσισε να σταματήσει από τις αρχές Δεκεμβρίου να αγοράζει το ρωσικό αργό πετρέλαιο που παραδίδεται δια θαλάσσης - τα δύο τρίτα όλων των ευρωπαϊκών εισαγωγών ρωσικού αργού -, ενώ δύο μήνες αργότερα θα απαγορεύσει όλα τα ρωσικά διυλισμένα προϊόντα.
«Νομίζω ότι οι Ευρωπαίοι ηγέτες κάνουν λάθος», είπε στο ίδιο συνέδριο ο Ευάγγελος Μαρινάκης, πρόεδρος του ναυτιλιακού ομίλου Capital Maritime, κληθείς να σχολιάσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος. «Αντί να τιμωρούμε τη Ρωσία, τιμωρούμε τον εαυτό μας», είπε.
Για τους πλοιοκτήτες μείζον θέμα είναι τα ασφάλιστρα για τις μεταφορές φορτίων. Η ΕΕ ελέγχει μεγάλο μέρος των ασφαλίστρων και ασφαλώς τα έχει εντάξει στο πλαίσιο του εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο. Οι πλοιοκτήτες ναι μεν μπορούν να μεταφέρουν σε τρίτες χώρες το εμπόρευμα, αλλά χωρίς ασφάλιση είναι προφανώς αδύνατο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr