Η Κωνστάντζα έχει γίνει το υποκατάστατο λιμάνι της Οδησσού, ενός στρατηγικού εταίρου για τη μεταφορά σιτηρών από τον τέταρτο μεγαλύτερο εξαγωγέα στον κόσμο. Η Ουκρανία πρέπει να μεταφέρει περίπου 20 εκατομμύρια τόνους σιτηρών σε λιγότερο από τρεις μήνες προτού η νέα καλλιέργεια περίπου 30 εκατομμυρίων τόνων ετοιμαστεί για συγκομιδή.
Το κορυφαίο λιμάνι της Ρουμανίας έχει ήδη βιώσει μεγάλη διακίνηση φορτίου τόσο στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων όσο και στο χύδην ξηρό φορτίο κατά τους πρώτους μήνες της ουκρανικής εισβολής. Ωστόσο, οι ειδικοί αμφισβήτησαν εάν τα εκατομμύρια δολάρια που θα χρειαστούν για τη βελτίωση των υποδομών στην προκυμαία και την ενδοχώρα του αξίζουν μακροπρόθεσμα.
Πέρυσι, το λιμάνι της Κωνστάντζας απέστειλε 25 εκατομμύρια τόνους σιτηρών, και έγινε το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι για εξαγωγές σιτηρών, σύμφωνα με τον υπουργό Εξωτερικών της Ρουμανίας Μπογκντάν Αουρέσκου. Το λιμάνι διακινεί περίπου 67 εκατομμύρια τόνους αγαθών κάθε χρόνο, αλλά η υποδομή που περιβάλλει το λιμάνι παραμένει ανησυχητική, αποτρέποντας μια σημαντική αύξηση διακίνησης φορτίου από την Ουκρανία.
Οι τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων της Constanta έχουν υπερφορτωθεί από τα τέλη Μαρτίου του τρέχοντος έτους, με χρησιμοποίηση έως και 90%, σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας συμβούλων στη Μαύρη Θάλασσα Informall BG με έδρα την Οδησσό. Ο συνολικός όγκος των εμπορευματοκιβωτίων σε διαμετακόμιση στην Κωνστάντζα τριπλασιάστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2021, με 7.000 teu εμπορευματοκιβώτια να μεταφέρονται στην Ουκρανία μόνο τον Μάρτιο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr