Η πρωτοβουλία ξεκίνησε από μια κοινοπραξία με επικεφαλής το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ. Η κοινοπραξία περιλαμβάνει, εκτός από την Star Bulk, επίσης τη βρετανο-αυστραλιανή εταιρεία BHP, την αγγλο-αυστραλιανή εταιρεία εξόρυξης Rio Tinto και τη γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία ξηρού χύδην φορτίου Oldendorff Carriers.
Η κίνηση ακολουθεί τη Διακήρυξη Clydebank , όπου έχει υπογραφτεί από 23 έθνη μέχρι στιγμής για τη δημιουργία πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων - θαλάσσιων διαδρομών μηδενικών εκπομπών μεταξύ δύο ή περισσότερων λιμανιών - σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τον ναυτιλιακό τομέα να απελευθερωθεί από τον άνθρακα.
Ο Χάρης Πλακαντωνάκης , Chief Strategy Officer της Star Bulk Carriers που εκμεταλλεύεται συνολικά 128 πλοία, έδωσε περισσότερες πληροφορίες για τον προβλεπόμενο πράσινο ναυτιλιακό διάδρομο σε συνέντευξη που δημοσιεύτηκε στο Capital Link TV .
Σύμφωνα με την Πλακαντωνάκη, ένας πράσινος διάδρομος μπορεί να οριστεί ως «μια ναυτιλιακή διαδρομή όπου μπορεί να λειτουργεί ένα πλοίο μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG), τόσο τεχνολογικά όσο και οικονομικά» .
«Απλοποιούμε την πρόκληση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές εστιάζοντας σε λιγότερες διαδρομές, φορτία και καύσιμα, μαζί με κατάλληλα οικονομικά κίνητρα και κανονισμούς ασφαλείας», εξήγησε ο Chief Strategy Officer της Stark Bulk. «Οι πράσινοι διάδρομοι μας επιτρέπουν να επιταχύνουμε τόσο την προσφορά όσο και τη ζήτηση για πράσινη ναυτιλία σε συγκεκριμένες διαδρομές».
«Θεωρούμε ότι αυτό είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την επίτευξη του στόχου το 5 τοις εκατό των ναυτιλιακών καυσίμων να είναι καύσιμα μηδενικών εκπομπών έως το 2030, το οποίο θεωρούμε ως οριακό σημείο για την επακόλουθη μετάβαση στην πλήρη απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές» , πρόσθεσε.
Μιλώντας για το κοινό έργο πράσινου διαδρόμου, o Chief Strategy Officer δήλωσε ότι στόχος είναι η χρηματοδότηση της μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος μηδενικών εκπομπών από την Αυστραλία στην Ανατολική Ασία. Η διαδρομή αντιπροσωπεύει περισσότερους από 22 μετρικούς τόνους ισοδυναμίας CO2 κάθε χρόνο ή περισσότερο από το 2,5 τοις εκατό των παγκόσμιων εκπομπών της ναυτιλίας.
Όπως ενημερώθηκε, οι εταίροι θέλουν να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο μέχρι τα τέλη του 2022 και μετά από αυτό, θα αποφασίσουν για τα καύσιμα, τον ανεφοδιασμό και τις κοινοπραξίες το συντομότερο δυνατό.
Η δημιουργία του πράσινου διαδρόμου απαιτεί ευρύτερη προσπάθεια από όλη την αλυσίδα και από τον δημόσιο τομέα.
Τα τέσσερα μέλη της κοινοπραξίας μοιράζονται το όραμά της Star Bulk για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, έχουν συγκεκριμένους στόχους και δεσμεύονται να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο για την επίτευξη του στόχου.
Η δημιουργία του πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της βιώσιμης ανάπτυξης της Star Bulk, καθώς η εταιρεία στοχεύει να είναι μεταξύ των κορυφαίων στην πράσινη ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σύμφωνα με την Star Bulk CSO. Επιπλέον, η εταιρεία έχει υπογράψει το Παγκόσμιο Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών και δεσμεύεται στους ευρύτερους αναπτυξιακούς στόχους του ΟΗΕ, όπως οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr