Μεγάλης κλίμακας αλλά βιώσιμες φιλοδοξίες
Τον Φεβρουάριο του 2021, η πόλη της Αμβέρσας και η πόλη της Μπρυζ ανακοίνωσαν την έναρξη της διαδικασίας συγχώνευσης για τα αντίστοιχα λιμάνια τους. Σήμερα, αυτό το ενιαίο λιμάνι παρέχει 74.000 άμεσες και 90.000 έμμεσες θέσεις εργασίας και με προστιθέμενη αξία σχεδόν 21 δισεκατομμύρια ευρώ ή 4,5% του βελγικού ΑΕΠ, είναι μακράν η μεγαλύτερη οικονομική δύναμη στη χώρα. Το μεγαλύτερο λιμάνι εξαγωγών της Ευρώπης, το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπρυζ θα είναι επίσης το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης οχημάτων και ένα από τα κορυφαία λιμάνια.
Το Port of Antwerp-Bruges έχει τη ρητή φιλοδοξία να γίνει το πρώτο παγκόσμιο λιμάνι που συμφιλιώνει την οικονομία, τους ανθρώπους και το κλίμα. Το ενιαίο λιμάνι σχεδιάζει να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση του στη διεθνή αλυσίδα logistics, να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην ενεργειακή και ψηφιακή μετάβαση και ταυτόχρονα να δημιουργήσει βιώσιμη προστιθέμενη αξία για το κοινωνικό σύνολο.
Πρωτοπόρος στην επαναχρησιμοποίηση υδρογόνου και CO2
Το Port of Antwerp-Bruges σκοπεύει να εδραιώσει τη θέση του ως κόμβου πράσινης ενέργειας και να συμβάλει στη διαμόρφωση της ενεργειακής μετάβασης προς ένα βιώσιμο μέλλον.
Το ενιαίο λιμάνι θα συνεχίσει και θα επεκτείνει το πρωτοποριακό του έργο για τη δέσμευση, αποθήκευση και επαναχρησιμοποίηση CO2. Μέσω της Antwerp@C , οι πρώτοι 2,5 εκατομμύρια τόνοι CO2 θα δεσμευτούν από τη βιομηχανία στο λιμάνι μέχρι το 2025. Αυτό το CO2 θα αποθηκευτεί και τελικά θα επαναχρησιμοποιηθεί ως πρώτη ύλη για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών.
Επιπλέον, ο συνδυασμός της θέσης της Αμβέρσας ως του δεύτερου μεγαλύτερου πετροχημικού συμπλέγματος στον κόσμο και της παράκτιας θέσης του Zeebrugge παρέχει την ευκαιρία να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη της οικονομίας του υδρογόνου.
Μέχρι το 2028, το Port of Antwerp-Bruges σχεδιάζει να έχει την ικανότητα να δέχεται τα πρώτα πράσινα μόρια υδρογόνου στην πλατφόρμα του. Για το σκοπό αυτό, εργάζεται για την επέκταση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών για υφιστάμενους και νέους μεταφορείς υδρογόνου και στις δύο λιμένες.
Ένας αγωγός υδρογόνου μεταξύ των δύο τοποθεσιών και προς την ευρωπαϊκή ενδοχώρα θα διασφαλίσει ότι η περιοχή του λιμανιού στο σύνολό της και, κατ' επέκταση, το Βέλγιο και ένα μεγάλο μέρος της Ευρώπης, μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον σημαντικό φορέα για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
«Το ενιαίο λιμάνι δεν είναι μόνο η οικονομική κινητήρια δύναμη της Φλάνδρας, αλλά μαζί, τα λιμάνια της Αμβέρσας και του Zeebrugge θα αποτελέσουν επίσης το μεγαλύτερο λιμάνι εξαγωγών, το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης οχημάτων και τον κορυφαίο χημικό κόμβο στην Ευρώπη», Annick De Ridder , Αντιπρόεδρος Ο δήμαρχος της πόλης της Αμβέρσας και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Port of Antwerp-Bruges, σχολίασε. «Ταυτόχρονα, το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπρυζ έχει μεγάλες φιλοδοξίες να γίνει η ενεργειακή πύλη προς την Ευρώπη ως «πράσινο λιμάνι».
Ενίσχυση της παγκόσμιας θέσης σε δύσκολους καιρούς
Στο τρέχον γεωπολιτικό και μακροοικονομικό πλαίσιο, η συγχώνευση λέγεται ότι είναι μια χρυσή ευκαιρία για να τεθούν τα λιμάνια της Αμβέρσας και του Zeebrugge, και κατ' επέκταση η Φλάνδρα, σε ακόμη πιο ισχυρή θέση στον παγκόσμιο χάρτη.
Το Port of Antwerp-Bruges θα αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα και των δύο τοποθεσιών του λιμανιού και θα επικεντρώσει τη στρατηγική του στα εμπορευματοκιβώτια, την κυκλοφορία RoRo και τα χημικά. Επιπλέον, το Port of Antwerp-Bruges στοχεύει να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στις μεγάλες εμπορευματικές ροές και να ενισχύσει τη θέση του ως μία από τις κύριες πύλες εισόδου στην Ευρώπη.
Τέλος, το ενιαίο λιμάνι έχει γίνει επίσης το μεγαλύτερο εξαγωγικό λιμάνι της Ευρώπης – με 147 εκατομμύρια τόνους/έτος – καθιστώντας το παγκόσμιο βαρύ. Ως κορυφαίο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων ανά χωρητικότητα – με 159 εκατομμύρια τόνους/έτος – το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπρυζ στοχεύει να καλύψει την ανάγκη χωρητικότητας εμπορευματοκιβωτίων λόγω της παγκόσμιας ανάπτυξης και των πρόσφατων εξελίξεων στη διεθνή αλυσίδα εφοδιαστικής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr