Με βάση τις αναφορές τους στο Reporter.gr ο κλάδος σταδιακά ανακάμπτει και φέτος αναμένεται αύξηση της κίνησης, με ορίζοντα πλήρους ανάκτησης του χαμένου εδάφους το 2023, σε σχέση με τα επίπεδα του 2019. Μάλιστα τονίζεται ότι οι κολοσσοί του κλάδου σχεδιάζουν νέα προϊόντα για να προσελκύσουν νεανικά κοινά, με αιχμή νέα μικρότερα πλοία αλλά κι επισκέψεις σε προορισμούς με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για Millenials ‘η ακόμη και “την generation z”. Στο φόντο αυτό η Μεσόγειος και βέβαια η χώρα έχει μοναδικό πλεονέκτημα να φέρει κοντά σε νέες εμπειρίες δυναμικά κοινά, καθώς μάλιστα οι υποδομές της δεν είναι και τόσο φιλικές στα νέα “mega” πλοία που κυρίως απευθύνονται στους πρεσβύτερους και βέβαια είναι και οι μεγάλοι πελάτες της κρουαζιέρας.
Στοίχημα οι πληρότητες
Με βάση πάντως όσα αναφέρουν στελέχη του κλάδου που μίλησαν στο Reporter.gr μετά την επίσκεψή τους στο Μαϊάμι. Μεγάλο στοίχημα είναι η ανάκτηση των πληροτήτων. Να σημειωθεί ότι εκτιμούν πως το 2022 η πληρότητα στην Ελλάδα αναμένεται να φτάσει στο 75%, όταν το 2021 ήταν κατά μέσο όρο στο 50%. Όπως ειδικά αναφέρει ο αντιπρόεδρος κρουαζιέρας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Αντώνης Γελασάκης το 2022 διεθνώς οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων θα αυξηθούν σημαντικά σε σύγκριση με πέρυσι ενώ προβλέπει ότι θα κυμανθούν μεταξύ 65% και 75%. Κάτι ανάλογο θα συμβεί και στην Ελλάδα σημειώνει ενώ για το 2023 αναφέρει ότι οι εκτιμήσεις είναι ακόμη πιο αισιόδοξες. Ο Αντώνης Γελασάκης τονίζει πάντως ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει εισέλθει σε τροχιά επανεκκίνησης με βάση και το κλίμα που επικράτησε στο Μαϊάμι.
Οι υποδομές το ζητούμενο
Με βάση πάντως και την εμπειρία από το Μαϊάμι ο κ. Γελασάκης υπογραμμίζει τη σημασία των υποδομών στην χώρα, των λιμενικών τερματικών σταθμών ειδικά, αλλά και της ορθής διαχείρισης των προορισμών, πεδία που έχουν γίνει πολλά τα τελευταία χρόνια, αλλά που μένει να γίνουν περισσότερα με τη συνεργασία όλων τω εμπλεκόμενων, όπως τονίζει.
Οι προσεγγίσεις
Με βάση, δε, παράγοντες της αγοράς, στη Μεσόγειο οι αφίξεις πλοίων αναμένεται να αυξηθούν περίπου κατά 90%, ξεπερνώντας τις 9.500, από περίπου 5.000 το 2021. Παράλληλα, αναμένεται και αύξηση κατά 100% της κίνησης επιβατών, από περίπου 5.000.000 το 2021 σε περίπου 10.000.000 φέτος.
Όπως αναφέρουν στελέχη της κρουαζιέρας, πάντως, ο πόλεμος της Ουκρανίας δεν επηρεάζει προς ώρας τις κρατήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Γιώργος Κουμπενάς και εκτελεστικός διευθυντής επιχειρήσεων της εταιρείας Celestyal Cruises παρουσιάζοντας τα νέα προγράμματα της εταιρείας ανέφερε ότι “όσο θα αίρονται σταδιακά και περιορισμοί εκτιμάται ότι το κλίμα θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο και το 2022 εκτός απροόπτου θα είναι μία πολύ καλή χρονιά.”
Η CLIA
«Καθώς ο κλάδος ξαναρχίζει τη λειτουργία του, ο όγκος επιβατών αναμένεται να ανακάμψει και να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 έως το τέλος του 2023, ενώ ο αριθμός των επιβατών εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 12% έως το τέλος του 2026», ανέφερε, πάντως, πριν λίγες μέρες και η η Kelly Craighead, Εκτελεστική Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA. «Η κρουαζιέρα είναι προσιτή, υπεύθυνη και προσφέρει μοναδικές εμπειρίες – στοιχεία που την καθιστούν τον καλύτερο τρόπο για να ανακαλύψουν τον κόσμο άνθρωποι όλων των ηλικιών και ενδιαφερόντων. Με την υποστήριξη μιας απίστευτα ανθεκτικής κοινότητας, το μέλλον του κλάδου της κρουαζιέρας είναι λαμπρό», κατέληξε.
Με βάση μάλιστα, τα κυριότερα στοιχεία της έρευνας καταναλωτών της CLIA έδειξαν ότι:
-
Η πρόθεση για πραγματοποίηση ενός ταξιδιού κρουαζιέρας ανακάμπτει, με το 63% των επιβατών ή των πιθανών επιβατών να δηλώνουν ότι είναι «πολύ πιθανό» ή «πιθανό» να κάνουν κρουαζιέρα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
-
Το 69% των ερωτηθέντων που δεν έχουν κάνει ποτέ κρουαζιέρα δήλωσαν ότι είναι ανοιχτοί σε αυτό το είδος ταξιδιού, ποσοστό που υπερβαίνει τα προ πανδημίας επίπεδα.
-
Οι επιβάτες κρουαζιέρας της ηλικιακής κατηγορίας των Millennial είναι το πιο ενθουσιώδες κοινό σε ό,τι αφορά την πρόθεση να επαναλάβουν ένα ταξίδι κρουαζιέρας, με το 87% να δηλώνει ότι θα ξανακάνει κρουαζιέρα τα επόμενα χρόνια, ακολουθούμενοι από τη γενιά των Gen X, με 85%.
Ο κλάδος ενεργεί τώρα για το μέλλον.
Να σημειωθεί όιτι οι εταιρείες κρουαζιέρας μειώνουν το αποτύπωμα άνθρακα των πλοίων τους, τόσο όταν βρίσκονται ελλιμενισμένα όσο και εν πλω επενδύοντας σε προηγμένες περιβαλλοντικές τεχνολογίες, και συνεργάζονται με πόλεις και λιμενικές αρχές για τη βιώσιμη διαχείριση των προορισμών κρουαζιέρας. Εξοπλίζοντας τα κρουαζιερόπλοια με τη δυνατότητα σύνδεσης με συστήματα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης, τα οποία θα χρησιμοποιούν όπου είναι διαθέσιμα, ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι έτοιμος να εξαλείψει τις εκπομπές άνθρακα προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αυτός είναι υπεύθυνος τουρισμός στην πράξη.
Αναγνωρίζοντας ότι η παράκτια ενεργειακή υποστήριξη είναι ένας από τους τρόπους για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, η CLIA ανακοίνωσε επίσης ότι θα συμμετάσχει στην Πρόσκληση σε Δράση του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ για Απαλλαγή της Ναυτιλίας από τον Άνθρακα, ώστε τα πλοία και τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών να αποτελούν τη βασική επιλογή έως το 2030.
«Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει μια εξαιρετική ικανότητα να καινοτομεί και θέλουμε να διοχετεύσουμε τη συλλογική μας τεχνογνωσία και τη δέσμευσή μας προκειμένου να βοηθήσουμε στην εξεύρεση λύσεων ως ενεργός εταίρος στην προσπάθεια εξάλειψης του άνθρακα από τη ναυτιλία. Συνεχίζουμε να θέτουμε φιλόδοξους στόχους μείωσης του άνθρακα ως κλάδος και οι εταιρείες κρουαζιέρας δείχνουν το δρόμο συνεργαζόμενες με προμηθευτές καυσίμων, ναυπηγεία, κατασκευαστές τεχνολογίας και ακαδημαϊκά ιδρύματα, με στόχο την ανάπτυξη νέων πηγών καυσίμων χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα. Επενδύουμε στο μέλλον μας», δήλωσε από την πλευρά του ο Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της CLIA.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr