Από την έναρξη της εισβολής τον Φεβρουάριο, ο όγκος των τονομιλίων στις θαλάσσιες μεταφορές ρωσικού αργού πετρελαίου στην Κίνα σχεδόν διπλασιάστηκε, σημειώνοντας 94% αύξηση. Το μεγαλύτερο μέρος του άλματος οφείλεται στην αυξημένη κίνηση στη μεγάλη διαδρομή Μαύρης Θάλασσας-Κίνας. Αυτό το ταξίδι έχει μήκος περίπου 8.000 ναυτικά μίλια, και είναι πολύ μεγαλύτερο από τις τυπικές διαδρομές προς την Ευρώπη την εποχή πριν από την εισβολή.
Σύμφωνα με το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg, ορισμένοι Κινέζοι αγοραστές πληρώνουν για το ρωσικό πετρέλαιο σε γιουάν, αποφεύγοντας τις υποχρεώσεις κυρώσεων να πληρώνουν σε δολάρια. Η τιμή καθορίζεται σε σημαντική έκπτωση σε σχέση με το Brent, αντανακλώντας τον προβληματικό χαρακτήρα της πώλησης.
Ωστόσο, μπορεί να υπάρχουν όρια στο πόσο ρωσικό πετρέλαιο μπορεί να είναι διατεθειμένη να αγοράσει η Κίνα. Καθώς η Ευρώπη πλησιάζει στην πλήρη απαγόρευση των εισαγωγών του ρωσικού αργού, περίπου 2,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα θα πρέπει να πωλούνται αλλού ή να αποθηκεύονται. Για στρατηγικούς λόγους, η Κίνα μπορεί να μην επιθυμεί να βασίζεται περισσότερο στη Ρωσία για τις ενεργειακές της ανάγκες. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκτεταμένοι χρόνοι ταξιδιού από τα ευρωπαϊκά ενεργειακά λιμάνια της Ρωσίας προς την Κίνα θα μπορούσαν να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων και να συντελέσουν σε άνοδο των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου.
Τέλος, υπάρχει και η πιθανότητα η Ρωσία να καταλήξει να μειώσει την παραγωγή επειδή μπορεί να εξαντληθεί ο αποθηκευτικός χώρος με απούλητο πετρέλαιο και να οδηγηθούμε σε μεγαλύτερη ενεργειακή κρίση από τα σημερινά δεδομένα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr