Τα δεδομένα από τη ναυτιλιακή πλατφόρμα Sea/ δείχνουν ότι συνολικά 474 πλοία πρόκειται να καταπλέουν σε ρωσικά λιμάνια τις επόμενες τρεις εβδομάδες, εκ των οποίων τα 256 φέρουν μη ρωσική σημαία. Πολλοί Ρώσοι πλοιοκτήτες έχουν μεταφέρει τα πλοία τους τις πρώτες εβδομάδες του πολέμου καθώς οι κυρώσεις έπεσαν βροχή, ενώ τα δεδομένα καθιστούν σαφές ότι υπάρχουν πολλά γνωστά, μη ρωσικά ναυτιλιακά ονόματα που κάνουν μια περιουσία με τα επίπεδα των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια μεγέθους aframaxes από τη Βαλτική να καθορίζονται σε τιμές άνω των 300.000 $ την ημέρα.
Από την περασμένη Κυριακή, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενώθηκε με άλλα έθνη, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, για την απαγόρευση εισόδου στα λιμάνια πλοίων που συνδέονται με τη Ρωσία. Ωστόσο, οι όγκοι φορτίων αργού πετρελαίου και άνθρακα συνεχίζουν να ρέουν δυτικά από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα.
Σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο την Τρίτη, οι αναλυτές της πλατφόρμας ανάλυσης εμπορευμάτων Vortexa παρουσίασαν στοιχεία που δείχνουν ότι τουλάχιστον 47,6 εκατομμύρια βαρέλια αργού και 2,7 εκατομμύρια τόνοι άνθρακα θα έχουν εκφορτιστεί σε λιμάνια της ΕΕ και της Αμερικής για την περίοδο από 1 Απριλίου έως 26 Απριλίου. Το Russian Tanker Tracking Group, μια πρωτοβουλία υπό την ηγεσία της ουκρανικής κυβέρνησης, δείχνει ότι από τις 19 Απριλίου έως τις 26 Απριλίου 32 φορτωμένα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, 19 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων, 26 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου που μεταφέρουν άνθρακα και επτά πλοία μεταφοράς LNG θα εκφορτώνουν όλα τα ρωσικά εμπορεύματα σε λιμάνια σε όλη την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πόλεμος άλλαξε τη φύση της ναυτιλίας της Μαύρης Θάλασσας δραματικά όπως δείχνουν νέα δεδομένα. Τυπικά η Μαύρη Θάλασσα έχει περίπου 600 πλοία κατά μέσο όρο κάθε μέρα. Από τότε που ξεκίνησε η ρωσική εισβολή, ο μέσος όρος έχει πέσει σε περίπου 500 ημερησίως, κυρίως λόγω της έλλειψης πλοίων στα ουκρανικά ύδατα.
Στα κεντρικά γραφεία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) στο Λονδίνο, ο γενικός γραμματέας Kitack Lim απευθύνθηκε στους αντιπροσώπους που παρευρέθηκαν στην Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας, κατά την οποία αφιέρωσε χρόνο συζητώντας για τη συνεχιζόμενη ουκρανική εισβολή. «Η συνεχιζόμενη ένοπλη σύγκρουση μεταξύ της Ρωσικής Ομοσπονδίας και της Ουκρανίας συνεχίζει να αποτελεί σοβαρή απειλή για την ασφάλεια των πλοίων που πλέουν στη Μαύρη Θάλασσα και τη Θάλασσα του Αζόφ και των πληρωμάτων τους», είπε ο Λιμ.
Ο ειδικός σύμβουλος του γενικού γραμματέα για την ασφάλεια στη θάλασσα, Πίτερ Άνταμς, έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σημειώνοντας ότι κατά την έναρξη της σύγκρουσης περίπου 2.000 ναυτικοί εγκλωβίστηκαν σε 94 πλοία σε λιμάνια της Ουκρανίας, ενώ τα τελευταία στοιχεία δείχνουν να έχουν απομείνει 84 εμπορικά πλοία, με σχεδόν 500 ναυτικούς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr