Στην εγκύκλιο που καθορίζει τις αναθεωρήσεις του προγράμματος Green Ship GSP για πλοία νηολογημένα στη Σιγκαπούρη, η Maritime & Port Authority of Singapore (MPA) απαριθμεί τρεις βαθμίδες εκπτώσεων στα αρχικά τέλη ταξινόμησης και στον φόρο χωρητικότητας με βάση το πόσο τα πλοία μπορούν να υπερβούν τους στόχους μείωσης των εκπομπών που ορίζονται από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO). Οι αναθεωρημένες εκπτώσεις στα τέλη ισχύουν από την 1η Μαΐου 2022 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024.
Η υψηλότερη βαθμίδα εκπτώσεων αφορά τους πλοιοκτήτες που αναλαμβάνουν τον κίνδυνο να επενδύσουν σε πλοία που μπορούν να λειτουργούν με καύσιμα μηδενικού άνθρακα, όπως αμμωνία και υδρογόνο ως κύριο καύσιμο. Τέτοια πλοία θα λάβουν μείωση 100% τόσο στα αρχικά τέλη ταξινόμησης όσο και στα ετήσια τέλη χωρητικότητας. Υπάρχουν επί του παρόντος πολύ λίγα πλοία καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα και πιθανότατα θα αποτελούν μέρος πιλοτικών προγραμμάτων.
Εφαρμόζεται σε μεγαλύτερο αριθμό πλοιοκτητών το δεύτερο επίπεδο εκπτώσεων που καλύπτει πλοία με σημαία Σιγκαπούρης που χρησιμοποιούν LNG ή καύσιμα με συντελεστή μετατροπής χαμηλότερο από αυτόν του LNG. Ο συντελεστής μετατροπής βασίζεται στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 και περιλαμβάνει καύσιμα όπως το βιο-LNG, η βιομεθανόλη και η βιοαιθανόλη.
Τα πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν καύσιμα αυτής της κατηγορίας θα λάβουν μείωση 75% στα τέλη ταξινόμησης και 50% έκπτωση στον ετήσιο φόρο χωρητικότητας. Για πλοία που φέρουν ήδη σημαία με το νηολόγιο της Σιγκαπούρης θα ισχύει μόνο η μείωση του ετήσιου φόρου χωρητικότητας.
Πιθανόν τρίτο επίπεδο να καλύψει το ευρύτερο φάσμα πλοίων που υπερβαίνουν τους στόχους EEDI φάσης 3 του ΙΜΟ κατά 10% ή περισσότερο. Αυτά τα πλοία θα λάβουν μείωση 20% στον φόρο χωρητικότητας και μείωση 50% στα τέλη αρχικής νηολόγησης εάν εγγραφούν πρόσφατα στο νηολόγιο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr