Η εταιρεία ελέγχου καυσίμων VPS επιβεβαίωσε ότι συνολικά 60 πλοία που καταναλώνουν πετρέλαιο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO) έχουν επηρεαστεί, με το καύσιμο να έχει βρεθεί ότι είναι μολυσμένο με χλωριωμένους υδρογονάνθρακες. Και τα 60 πλοία ανεφοδιάστηκαν με μόνο δύο προμηθευτές καυσίμων στη Σιγκαπούρη, τον μεγαλύτερο κόμβο ανεφοδιασμού καυσίμων στον κόσμο, από συνολικά 12 φορτηγίδες παράδοσης σε ένα χρονικό πλαίσιο από τα μέσα Φεβρουαρίου έως τα μέσα Μαρτίου. Συνολικά η VPS έχει εντοπίσει 140.170 τόνους μολυσμένων καυσίμων αξίας περίπου 120 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Malcolm Cooper, Διευθύνων Σύμβουλος της VPS, ενημέρωσε ότι το μολυσμένο καύσιμο παραμένει στην αλυσίδα εφοδιασμού και θα μπορούσε ενδεχομένως να επαναχρησιμοποιηθεί ή να αναμειχθεί για χρήση. Το καλύτερο μέτρο μετριασμού για την πρόληψη του κινδύνου λήψης και χρήσης αυτού του καυσίμου, είναι η δοκιμή στο σημείο ανεφοδιασμού, ενώ οι τυπικές μέθοδοι δοκιμής ISO 8217 δεν επαρκούν για την ανίχνευση αυτών των συμβάντων μόλυνσης.
Ο Jonathan Arneault, συνιδρυτής ενός άλλου bunker checker, της FuelTrust, σύγκρινε το σκάνδαλο που εκτυλίσσεται στα καύσιμα στη Σιγκαπούρη με αυτό στο Χιούστον το 2018. «Τέσσερα χρόνια αργότερα, οι αγωγές από το Χιούστον εξακολουθούν να βρίσκονται σε εξέλιξη και μόλις συνειδητοποιούμε τον οικονομικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει μια μόνο παρτίδα κακών καυσίμων στη βιομηχανία», δήλωσε ο Arneault.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr