Εάν το λιμάνι Ningbo, το οποίο έκλεισε τον περασμένο Αύγουστο, μπει ξανά σε lockdown, και με τη Σαγκάη να συνεχίζει να είναι κλειστή για τρίτη εβδομάδα, τα logistics σημείων συμφόρησης θα επιδεινωθούν περαιτέρω.
Από τις 11 Απριλίου, το Ningbo είχε 11 νέα κρούσματα Covid-19, με μέσο όρο 13 μολύνσεις σε επτά ημέρες. Εν τω μεταξύ, η Σαγκάη ανέφερε 23.342 μολύνσεις Covid-19 στις 11 Απριλίου, καθώς η Κίνα αντιμετωπίζει το χειρότερο ξέσπασμά της από την έναρξη της πανδημίας στη Γουχάν τον Δεκέμβριο του 2019, με πάνω από 165.000 μολύνσεις τώρα.
Η βρετανική εταιρεία logistics Woodland Group προειδοποίησε ότι οι αποθήκες στο λιμάνι Beilun του Ningbo είναι γεμάτες, καθώς τα φορτία από τη Σαγκάη εκτρέπονται εκεί.
Είπε, «Ο χώρος είναι στενός και υπάρχει έλλειψη εξοπλισμού. Εν τω μεταξύ, στο Βορρά, πολλά εργοστάσια στο Qingdao εξακολουθούν να είναι κλειστά με τις κρατήσεις να αναβάλλονται ή να ακυρώνονται και τα κενά δρομολόγια να αυξάνονται όλο τον Απρίλιο».
Ο αναλυτής της Linerlytica, Tan Hua Joo, δήλωσε στο Container News ότι μέρος των φορτίων της Σαγκάης έχουν εκτραπεί στο Ningbo μετά το lockdown.
Είπε, «Εάν το Ningbo έχει lockdown, τότε αυτοί οι όγκοι δεν θα έχουν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις, επομένως θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στην αλυσίδα εφοδιασμού τόσο για τις εξαγωγές όσο και για τις εισαγωγές στις περιοχές Jiangsu και Zhejiang».
Σε μια γνωμοδότηση που εκδόθηκε στις 11 Απριλίου, η Maersk Line είπε ότι πολλά πλοία θα παραλείψουν τη Σαγκάη.
Ο δανικός όμιλος ανέφερε: «Λόγω του αντίκτυπου του lockdown, είδαμε αυξημένη πυκνότητα στις αποθήκες για επικίνδυνα εμπορεύματα και εμπορευματοκιβώτια πλοίων στους τερματικούς σταθμούς της Σαγκάης. Συνιστούμε στους πελάτες, όταν είναι δυνατόν, να αποστέλλουν ή να εκτρέπουν το φορτίο σε άλλους κινεζικούς προορισμούς ή άλλες αγορές, προκειμένου να αποφευχθεί η συμφόρηση στο λιμάνι. Υπάρχει πιθανότητα το φορτίο που φτάνει στη Σαγκάη να εκτρέπεται σε εναλλακτικές τοποθεσίες».
Η Maersk Line πρόσθεσε ότι η υπηρεσία μεταφοράς με φορτηγά από/προς τη Σαγκάη θα επηρεαστεί περαιτέρω λόγω του lockdown, αλλά μπορεί να παρέχει υπηρεσίες πολλαπλών μεταφορών μεταξύ της Σαγκάης και των κοντινών πόλεων, μέσω φορτηγίδας ή σιδηροδρόμου.
Το Woodland πρόσθεσε ότι ενώ το λιμάνι της Σαγκάης λειτουργεί κανονικά, οι υπηρεσίες μεταφοράς με φορτηγά σε όλη την Κίνα διακόπτονται καθώς οι οδηγοί πρέπει να υποβληθούν σε υποχρεωτικά τεστ Covid-19, μειώνοντας την ικανότητα μεταφοράς φορτηγών.
Η γαλλική εταιρεία logistics GEODIS ενημέρωσε ότι λόγω της σημαντικής πτώσης των εξαγωγών από τη Σαγκάη, η THE Alliance ακύρωσε τουλάχιστον 36 δρομολόγια προς τη Σαγκάη, ενώ η Ocean Alliance έχει επίσης ακυρώσει έξι δρομολόγια μέχρι σήμερα.
Εν τω μεταξύ, εν μέσω μιας νέας επιδημίας Covid-19 στο Γκουανγκζού, η Shekou Container Terminals (SCCT) ανέστειλε την εισαγωγή κατεψυγμένου κρέατος και θαλασσινών, σύμφωνα με μια συμβουλή που εξέδωσε η Hapag-Lloyd, η οποία πρότεινε στους φορτωτές να εκτρέπουν τα φορτία προς Yantian ή Χονγκ. Κονγκ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr