Αν και αυτές οι επιπτώσεις πιθανότατα θα γίνουν αισθητές στη ναυτιλία βαθέων υδάτων για τους επόμενους μήνες, τα μέτρα καραντίνας έχουν άλλο ένα θύμα: μερικά από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Κίνας αναγκάστηκαν να κλείσουν προσωρινά και τουλάχιστον τρία έχουν δηλώσει ανωτέρα βία.
Ένας Αμερικανός ναυτικός που επέβαινε σε ένα πλοίο κατά το δεξαμενισμό στη Σαγκάη είπε στο NBC News ότι το κλείσιμο συνέβη γρήγορα. «Πριν από περίπου 10 ημέρες είχαμε πιθανώς περίπου 100 εργάτες ναυπηγείων να δουλεύουν μαζί μας και μετά ενημερώθηκαν γύρω από την ώρα του μεσημεριανού γεύματος και έφυγαν», είπε ο ναυτικός Τζανκάρλο Τόμαε.
Σύμφωνα με πολλαπλές αναφορές, τα lockdown έχουν κλείσει τα Shipbuilding Shanghai Waigaoqiao, Jiangnan Shipyard και Hudong-Zhonghua Shipbuilding από τα μέσα Μαρτίου. Και τα τρία ανήκουν στην China State Shipbuilding Corporation (CSSC), τον μεγαλύτερο όμιλο ναυπηγείων στον κόσμο. Είναι από τα πιο εξελιγμένα ναυπηγεία στην Κίνα: Η Hudong-Zhonghua είναι η κορυφαία κινεζική εταιρεία κατασκευής πλοίων μεταφοράς LNG και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Megamax-24, και η Shanghai Waigaoqiao κατασκευάζει το πρώτο εγχώριας κατασκευής πλοίο πλήρους μεγέθους της Κίνας. Το Shanghai Waigaoqiao είναι επίσης το πιο παραγωγικό ναυπηγείο της Κίνας σε νεκρό βάρος.
Εκτός από τα εμπορικά πλοία για τις δυτικές ναυτιλιακές εταιρείες, οι Jiangnan και Hudong-Zhonghua κατασκευάζουν επίσης αντιτορπιλικά και πλοία επίθεσης - μερικές φορές στις ίδιες αποβάθρες την ίδια στιγμή.
Η CSSC έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην επέκταση της ναυπήγησης πλοίων του πολεμικού ναυτικού στο Jiangnan και στο Hudong-Zhonghua. Η παραγωγική έκταση στο Jiangnan έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 60% από το 2011, με σχεδόν όλη η επέκταση να επικεντρώνεται σε στρατιωτικές ναυπηγικές δράσεις.
Η Hudong-Zhonghua βρίσκεται στη διαδικασία μετεγκατάστασης ολόκληρης της λειτουργίας της σε μια νέα τοποθεσία στο νησί Changxing, μακριά από τις κεντρικές κατοικημένες περιοχές της Σαγκάης. Η δεύτερη φάση του νέου ναυπηγείου άρχισε να αναπτύσσεται το 2021 και οι εργαζόμενοι κατασκευάζουν τώρα μια νέα αποβάθρα - μια μεγάλη δεξαμενή για πολλά πλοία - στην περιοχή των 530 στρεμμάτων. Το έργο βρίσκεται σε ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση το 2023 και η CSSC δεν έχει ακόμη υποδείξει εάν καθυστερήσεις που σχετίζονται με την COVID ενδέχεται να καθυστερήσουν το άνοιγμα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr