Ανάμεσα στους ομιλητές, βρέθηκαν εξέχουσες προσωπικότητες, μερικές εκ των οποίων ήταν αυτή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κύριου Γιάννη Πλακιωτάκη, αλλά και του εκπροσώπου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και Προέδρου του Ιδρύματος Ευγενίδη κύριου Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.
Στο πλαίσιο του Shipping Finance 2022, ο κύριος Αλέξανδρος Κ. Χατζηπατέρας, μίλησε για τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που έχουν τεθεί στη ναυτιλία, τα πληρώματα, αλλά και το μέλλον της Dorian LPG (ΗΠΑ) LLC, στην οποία είναι Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης.
Σε ερώτηση σχετικά με τους νέους κανονισμούς απανθρακοποίησης της ναυτιλίας και κατά πόσο θα πρέπει ή όχι οι πλοιοκτήτες να επωμίζονται ολοκληρωτικά το κόστος τους, ο κύριος Χατζηπατέρας σημείωσε πως αυτό είναι ένα βασικό ζήτημα για τους πλοιοκτήτες και τις εταιρείες λειτουργικής διαχείρισης των πλοίων που πρέπει να αντιμετωπιστεί από ολόκληρο το οικοσύστημα.
Όπως υπογράμμισε, «πολλές φορές οι κανονισμοί επιστρέφουν στους πλοιοκτήτες και πρέπει να υποστηριχτούν επίσης και από τα ναυπηγεία και τους κατασκευαστές».
«Έχουμε δει μεγάλες εταιρείες όπως η Maersk να προτείνουν στόχους όσον αφορά την ύπαρξη πλοίων ουδέτερων εκπομπών άνθρακα. Είναι θέμα ισορροπίας. Φυσικά εμείς θα πετύχουμε τους απαιτούμενους στόχους και μετά θα διερευνήσουμε πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε προληπτικά ίσως κάποιες μειώσεις εκπομπών χρησιμοποιώντας έξυπνη δρομολόγηση, τεχνητή νοημοσύνη, καλύτερη προετοιμασία κύτους, όλες τις νέες τεχνολογίες που είναι στα χέρια μας».
Σχετικά με το αν η θέση των επενδυτών είναι η ίδια αναφορικά με την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, ο κύριος Χατζηπατέρας, ο οποίος είναι επίσης και Director της κοινοπραξίας Helios LPG απάντησε αρνητικά. Όπως τόνισε, «τα συμφέροντά τους είναι διαφορετικά». Ενώ συνέχισε λέγοντας: «Νομίζω ότι οι άνθρωποι της βιωσιμότητας και της κλιματικής αλλαγής συνειδητοποιούν ότι πρέπει να αφήσουμε τον πλανήτη στην ίδια κατάσταση στα παιδιά και τα εγγόνια μας όπως είναι σήμερα. Ωστόσο όσον αφορά το να φτάσουμε εκεί, και φυσικά την οικονομική πτυχή, αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα, ειδικά για τις μικρότερες και μεσαίες εταιρείες επειδή προσπαθούν να έχουν μια επιχείρηση και να είναι κερδοφόρες για να επιβιώσουν και, στη συνέχεια, πρέπει επίσης να σκεφτούν δυνητικά τις μηδενικές εκπομπές και πώς θα φτάσουν εκεί».
Ο κύριος Χατζηπατέρας μίλησε και για τους ναυτικούς λέγοντας τη γνώμη του για τη νέα γενιά ναυτικών, καθώς και το τι πρέπει να κάνουν οι εταιρείες για να διατηρήσουν ένα καλό επίπεδο των εργαζομένων αυτών στη θάλασσα για να λειτουργούν τα πλοία τους. Όπως είπε «πρέπει να γίνει μια ισχυρή επένδυση στην εκπαίδευση».
«Αυτό σημαίνει ότι τα εκπαιδευτικά κέντρα πρέπει να προσομοιώνουν τις εγκαταστάσεις για να προσελκύσουν τη νέα γενιά ναυτικών και να τους προσφέρουν τις καλύτερες δεξιότητες για να ανταγωνιστούν σε μία βιομηχανία με διαφορετικές εθνικότητες.
Νομίζω ότι η ναυτιλία μπορεί να προσφέρει έναν πολύ ελκυστικό τρόπο ζωής όσον αφορά τις οικονομικές απολαβές. Οι ναυτικοί δεν χρειάζεται να μένουν πλέον στη θάλασσα για πολύ καιρό. Φυσικά με την πανδημία Covid-19 πολλοί εγκλωβίστηκαν, και αυτό ήταν ένα μεγάλο θέμα. Ειδικά όταν δυσκολεύονταν να πάνε στη στεριά σε ορισμένες χώρες που έθεταν τα εθνικά τους συμφέροντα πάνω από το να αντιμετωπίζουν τους ναυτικούς ως κρίσιμους εργαζόμενους και να τους δίνουν άδεια για να πάνε σπίτι τους.
Με τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας να έρχονται στο προσκήνιο, η ναυτιλία έγινε και πάλι μέρος της παγκόσμιας σκηνής. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έκαναν πολύ καλή δουλειά στο να αναδείξουν πολλές από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί για να επιστρέψουν στις οικογένειές τους.
Αν και υπάρχει μείωση όσον αφορά τη σοβαρότητα των κρουσμάτων, είναι ακόμα πολύ σημαντικό να αντιμετωπίζουμε τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους», είπε.
Τέλος, ο κύριος Χατζηπατέρας αναφέρθηκε στο μέλλον της Dorian LPG, σημειώνοντας πως είναι πολύ ενθουσιασμένος γι΄αυτό.
«Νομίζω ότι έχουμε χτίσει ένα πραγματικά καλό όνομα στην πλάτη του πατέρα μου στη διοικητική ομάδα, φτάνοντας μέχρι σε εμένα. Σεβόμενος αυτό το όνομα και χρησιμοποιώντας το ως πλατφόρμα ανάπτυξης της κοινοπραξίας που λειτουργούμε με το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας μέσω νεότευκτων, έχουμε μια νέα κατασκευή που προέρχεται από την Kawasaki Heavy Industries τον Μάρτιο του 2023 που τροφοδοτείται με υγραέριο.
Θα συνεχίσουμε να ξεπερνάμε τα όριά μας και πραγματικά θεωρούμε τους εαυτούς μας ελληνική και ταυτόχρονα αμερικανική εταιρεία. Έχουμε την ελληνική κληρονομιά, έχουμε το μεγαλύτερο γραφείο μας εδώ, που είναι ο χτύπος της καρδιάς της εταιρείας και προσπαθούμε να αγκαλιάσουμε τις αξίες του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης όπου είμαστε εισηγμένοι. Πιστεύω λοιπόν ότι είμαι πολύ ευλαβικός με το όνομα που έχει χτιστεί και είναι μεγάλη ευθύνη να το συνεχίσω», κατέληξε.
Χριστίνα Περλέγκα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr