Η τοπική κυβέρνηση ανέφερε σε δήλωση ότι εφάρμοσε το lockdown την Τρίτη για να αποφύγει περαιτέρω κρούσματα Covid-19 καθώς αυξήθηκαν οι μολύνσεις. Σύμφωνα με την Fastmarkets MB, τα συμβόλαια αναφοράς σιδηρομεταλλεύματος με περιεκτικότητα σιδήρου (Fe) 62% που εισήχθησαν στη Βόρεια Κίνα άλλαξαν χέρια για 145,49 δολάρια ανά τόνο την Τετάρτη, αυξημένα κατά 1,4% σε σύγκριση με το κλείσιμο της Τρίτης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα πίεση στις τιμές του σιδηρομεταλλεύματος οφείλεται κυρίως ότι η επιδημία COVID-19 στην Κίνα εντείνεται, αλλά οι στρατηγικοί αναλυτές ισχυρίζονται ότι τα lockdown θα έχουν μόνο βραχυπρόθεσμη επίδραση στην τιμή του εμπορεύματος πριν από την αναμενόμενη ανάκαμψη της ζήτησης χάλυβα τον επόμενο μήνα.
Η στρατηγική της Κίνας για μηδενικό COVID-19 συνέβαλε στην πτώση της παραγωγής ακατέργαστου χάλυβα κατά 10% σε ετήσια βάση τον Φεβρουάριο σε περίπου 75 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Παγκόσμια Ένωση Χάλυβα την Τρίτη. Αυτό προκάλεσε μείωση της παγκόσμιας παραγωγής για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε 142,7 εκατομμύρια τόνους, μειωμένη κατά 5,7% σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτή η αδυναμία συνεχίστηκε και τον Μάρτιο, με πηγές της αγοράς στην ανατολική Σαγκάη και τη νότια επαρχία Γκουανγκντόνγκ να λένε στην S&P Global Platts ότι οι πωλήσεις χάλυβα είναι επί του παρόντος μόνο περίπου στο 50 ή 60 τοις εκατό των επιπέδων της ίδιας περιόδου πέρυσι.
Αυτό συνέβη επειδή πολλά εργοτάξια αναγκάστηκαν να αναστείλουν τις εργασίες λόγω περιορισμών στις συγκεντρώσεις, ενώ η παραγωγή από τους κατασκευαστές είχε επίσης επιβραδυνθεί λόγω καραντίνας προσωπικού ή περιορισμών στη μεταφορά πρώτων υλών. Ορισμένα εργοστάσια στην ανατολική Κίνα δήλωσαν ότι τα χαλυβουργεία σε όλη τη χώρα έχουν ήδη αναπτύξει σχέδια για να διατηρήσουν την παραγωγή κανονικά καθ' όλη τη διάρκεια των περιορισμών COVID-19, σύμφωνα με την S&P Global Platts.
Οι προκλήσεις της οικονομίας της Κίνας έχουν ήδη αρχίσει να επηρεάζουν τη θαλάσσια ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος και κατά συνέπεια να οδηγούν σε μειωμένα επίπεδα των ναύλων για τα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, capesize. Ωστόσο, ο Βαλτικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Exchange Dry Index, σημείωσε άνοδο 1.1% και τερμάτισε στις 2.575 μονάδες από κέρδη στα μικρότερα μεγέθη πλοίων.
Ο δείκτης ναυλαγοράς panamax που παρακολουθεί φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα και σιτηρών, σημείωσε άνοδο 5,2% στις 3.272 μονάδες, ενώ ο δείκτης supramax ενισχύθηκε 33 μονάδες στις 3.016 μονάδες. Εν τω μεταξύ, ο δείκτης capesize, ο οποίος παρακολουθεί φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα 150.000 τόνων υποχώρησε 3,5% και τερμάτισε στις 2.100 μονάδες.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr