Η κίνηση εντείνει την πίεση στον συρρικνωμένο αριθμό των πλοιοκτητών - ορισμένοι από τους οποίους είναι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης - που συνέχισαν να φορτώνουν ενεργειακά εμπορεύματα από τη Ρωσική Ομοσπονδία, σύμφωνα με τη Lloyd’s List.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποκάλυψε επίσης σχέδια για σταδιακή κατάργηση της χρήσης πετρελαίου και φυσικού αερίου από τη Ρωσία έως το 2030, γεγονός που, παράλληλα με τις απαγορεύσεις του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ, θα προκαλέσει σημαντική αλλαγή στις θαλάσσιες εμπορικές ροές για τον παγκόσμιο στόλο των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου.
Οι πολιτικές κινήσεις έχουν άμεσο αντίκτυπο στα ρωσικά φορτία που βρίσκονται στα θάλασσα.
Η πλεύση σταμάτησε για το δεξαμενόπλοιο κατηγορίας aframax, με όνομα Elli και προορισμό το Χιούστον, το οποίο ήταν φορτωμένο με 100.000 τόνους αργού πετρελαίου από το Novorossiysk.
Ένα άλλο δεξαμενόπλοιο άλλαξε πορεία και μείωσε την ταχύτητα λίγο αφού έφυγε από το στενό του Γιβραλτάρ καθώς προέκυψαν τα νέα. Το αν το πλοίο STI Wembley θα εκφορτώσει τώρα το φορτίο του στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως σηματοδοτεί αυτήν τη στιγμή, είναι αβέβαιο.
Το πλοίο της Scorpio Tankers φόρτωσε στις 5 Μαρτίου στο ρωσικό λιμάνι της Αγίας Πετρούπολης στη Βαλτική και πλέει γύρω από τη βορειοδυτική Γερμανία και τη Δανία.
Η συντονισμένη κίνηση των δυτικών κυβερνήσεων σκληραίνει το περιβάλλον λειτουργίας για τα δεξαμενόπλοια που εξακολουθούν να ασχολούνται με ρωσικές συναλλαγές.
Οι ιδιοκτήτες στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο πιθανότατα θα αναθεωρήσουν και θα επανεκτιμήσουν τη συμμετοχή τους καθώς οι εμπορικές ροές αλλάζουν γρήγορα για να συμμορφωθούν με τις κυρώσεις εν μέσω αυξημένου κινδύνου φήμης.
Το Ηνωμένο Βασίλειο σχεδίαζε να συνεργαστεί με άλλους προμηθευτές στις ΗΠΑ και την Ολλανδία για να εξασφαλίσει εναλλακτικές προμήθειες μέχρι τότε, είπε.
Οι εισηγμένες εταιρείες, όπως η Frontline, η Scorpio Tankers και η Hafnia, παρακολουθήθηκαν να φορτώνουν φορτία πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων από ρωσικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένων των Primorsk, Ust-Luga, Αγίας Πετρούπολης και Novorossiysk στη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα τις τελευταίες μέρες.
Οι λίστες ναυλώσεων και η παρακολούθηση πλοίων εντόπισαν τα δεξαμενόπλοια, ορισμένα από τα οποία κερδίζουν ναύλα 1.600% πάνω από τα επίπεδα πριν από δύο εβδομάδες. Τα περισσότερα δεξαμενόπλοια πλέουν προς ευρωπαϊκούς προορισμούς μαζί με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, από το ρωσικό λιμάνι Yamal της Αρκτικής, διατηρώντας τη ροή των θαλάσσιων ενεργειακών εμπορευμάτων εν μέσω αυξανόμενης πολιτικής πίεσης.
Οι εξαγωγές αργού και πετρελαϊκών προϊόντων από τη Ρωσία λέγεται ότι μειώθηκαν κατά περίπου 1,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα τις τελευταίες δύο εβδομάδες, από προηγούμενα εκτιμώμενα επίπεδα περίπου 7 εκατ. bpd πριν από την εισβολή στην Ουκρανία.
Οι αναστολές λειτουργίας των επιχειρήσεων ως μία μορφή κυρώσεων έχουν επίσης μειώσει τον αριθμό των διαθέσιμων δεξαμενόπλοιων, καθώς οι ιδιοκτήτες σταθμίζουν τον κίνδυνο, την ασφάλιση και την οικονομική πολυπλοκότητα εν μέσω του εξελισσόμενου συνονθυλεύματος και της εφαρμογής νέων περιορισμών στη Ρωσία. Η απαγόρευση των ΗΠΑ θα έχει περιορισμένο αντίκτυπο σε αυτή τη χώρα, καθώς οι εισαγωγές έχουν μειωθεί περισσότερο από το ήμισυ τους τελευταίους μήνες.
Οι εισαγωγές αργού και πετρελαίου από τη Ρωσία ανήλθαν συνολικά σε 672.000 bpd τον Δεκέμβριο. Αυτό αντιπροσωπεύει σχεδόν το 10% των 6,4 εκατομμυρίων bpd πετρελαϊκών προϊόντων και αργού πετρελαίου που εξήγαγε η Ρωσία τον προηγούμενο μήνα, με βάση στοιχεία από τη Διοίκηση Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ και την Πρωτοβουλία Κοινής Οργάνωσης Δεδομένων.
Στην Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι περίπου τα δύο τρίτα του φυσικού αερίου θα μπορούσαν να προμηθεύονται από το Κατάρ και τις ΗΠΑ, καθώς ανακοίνωσε τη στρατηγική της να μειώσει την εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο, φυσικό αέριο και άνθρακα.
Η Ρωσία παρέχει στην Ευρώπη περίπου το 40% των φορτίων φυσικού αερίου και LNG, περίπου το 40% όλων των εισαγωγών ντίζελ εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και το 30% του πετρελαίου, σύμφωνα με στοιχεία.
Τα φορτία LNG εξακολουθούν να αποπλέουν αδιάκοπα από το ρωσικό λιμάνι Yamal της Αρκτικής αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων, και τα περισσότερα έχουν προορισμό την Ευρώπη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr