Το Reporter παρακολούθησε το συνέδριο, στο οποίο τα πάνελ κάλυψαν ποικιλία θεμάτων: Το μέλλον του ελληνικού yachting, τις υποδομές που υπάρχουν στη χώρα, τα διάφορα είδη σκαφών που έχουν ιδιαίτερη ζήτηση, την εκπαίδευση του πληρώματος, τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο του κλάδου και πώς αυτό μπορεί να γίνει θετικό, τη γυναικεία παρουσία στο χώρο, διάφορες καινοτομίες και φυσικά τη ναυπήγηση και επισκευή των σκαφών.
Μεταξύ των ομιλητών, ξεχώρισε η τοποθέτηση του κυρίου Σταύρου Κατσικάδη, Προέδρου της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, ο οποίος έκανε λόγο για τις προοπτικές των μαρίνων στη χώρα μας.
Όπως είπε η Ελλάδα έχει 66 μαρίνες, 22 εκ των οποίων βρίσκονται στην Ένωση. Το 2019, σύμφωνα με στοιχεία από τις μαρίνες που είναι εγγεγραμμένες στην ένωση, αποτέλεσε την καλύτερη χρονιά, με το 2020, λόγω πανδημίας, το σκηνικό να αλλάζει. Παρόλα αυτά η ζημιά δεν ήταν τόσο μεγάλη, και επηρέασε κυρίως τα διερχόμενα σκάφη, τα οποία δεν ήξεραν κατά πόσο θα έρθουν, με αποτέλεσμα να επικρατεί αβεβαιότητα.
Το θετικό είναι, πως σύμφωνα με τον Πρόεδρο, η αγορά επανέρχεται και επικρατεί αισιοδοξία για φέτος, βάζοντας ένα μικρό αστερίσκο για τις εξελίξεις στον πόλεμο Ρωσίας- Ουκρανίας, που όπως είπε χαρακτηριστικά, «δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι θα δημιουργήσει ανάχωμα στην εξέλιξη του κλάδου».
Συνεχίζοντας την ανάλυσή του για την επιρροή της πανδημίας στα σκάφη αναψυχής, σημείωσε πως οι μαρίνες στις περιφέρειες επηρεάστηκαν παραπάνω γιατί δουλεύουν περισσότερο με διερχόμενα σκάφη. Ωστόσο τόνισε πως η πανδημία ωφέλησε το σκάφος γιατί οι τουρίστες έκαναν ασφαλείς διακοπές.
Θετικό αντίκτυπο είχε και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία έγινε ήδη αισθητή τα προηγούμενα έτη και υπάρχει επιθυμία για ακόμη μεγαλύτερη φέτος.
Σχετικά με τα θέματα τα οποία αντιμετωπίζει ο κλάδος, ο κύριος Κατσικάδης, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον εκσυγχρονισμό των μαρίνων. Όπως είπε δεν είναι δυνατό να υπάρχουν παντού μαρίνες, αφού αυτό δεν αποτελεί βιώσιμη ανάπτυξη.
Σύμφωνα με τον ίδιο, κάτι τέτοιο, θα πρέπει να γίνεται πολύ προσεκτικά με business plan και γνώμονα τη μακροχρόνια επένδυση και κερδοφορία.
Το αποτέλεσμα μιας επένδυσης σε μαρίνα, δεν θα έρθει μέσα σε 3-5 χρόνια, σημείωσε, γι΄αυτό, θα πρέπει να υπάρχει υποστήριξη του κλάδου, γενικός συντονισμός και να δίνονται κίνητρα στους επενδυτές.
Μάλιστα τάχθηκε θετικά στο άνοιγμα της εν λόγω αγοράς. Κλείνοντας υπογράμμισε πως πρέπει να αναπτύξουμε αυτή τη βιομηχανία του τουρισμού, που ακόμα είναι υποτιμημένη σε σχέση με τα ξενοδοχεία.
Η εξέλιξη της Ελλάδας στις κατασκευές γιοτ
Σε διαφορετικό πάνελ που είχε ως θέμα τις κατασκευές και μετασκευές σκαφών, μίλησε και ο Πρόεδρος της WIMA (Worldwide Industrial & Marine Association), μιας μη κερδοσκοπικής ένωσης με 70 εταιρείες, κύριος Ηλίας Χατζηεφραιμίδης.
Όπως είπε μεταξύ άλλων, η εξέλιξη της Ελλάδας στις κατασκευές γιοτ, είναι πολλά υποσχόμενη, σημειώνοντας ανοδική πορεία. Μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά πως οι Έλληνες κατασκευαστές δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα ούτε από θέμα ποιότητας, αλλά και τιμής, καθώς τα προϊόντα είναι ισάξια με τα ευρωπαϊκά.
Επιπλέον τόνισε πως γίνεται προσπάθεια προσέλκυσης για κατασκευές και επισκευές, αλλά υπάρχει αναγκαιότητα για συνέργειες, ενώ η ανταλλαγή γνώσεων και απόψεων θα συμβάλλει στην εξέλιξη και ανάπτυξη ολοκλήρου του κλάδου.
Τέλος, ο κύριος Χατζηεφραιμίδης ανακοίνωσε πως έχει τεθεί ο στόχος για κατασκευή ενός ηλεκτρικού πλοίου μέχρι το 2023, το οποίο ακόμα δεν έχει αποφασιστεί κατά πόσο θα λειτουργεί μόνο με μπαταρίες ή θα είναι υβριδικό.
Στο ίδιο πάνελ, μίλησε και ο κύριος Νίκος Μιχαλακόπουλος, Director of Yachting Division at Margetis Maritime, ο οποίος υποστήριξε μεταξύ άλλων, πως η συνταγή για την επιτυχία στην επισκευή, τον σχεδιασμό και την κατασκευή σκαφών, αποτελείται από το εξάπτυχο: Καινοτομία, Τεχνολογία, Εκπαίδευση, Υποδομές, Δεξιότητες και Βιωσιμότητα.
Να σημειωθεί πως το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Yachting διοργανώθηκε από τις BoatsAdvisor Hub&Events και Trinity Εvents και πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα των Υπουργείων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, την Περιφέρεια Αττικής, το Δήμο Αθηναίων, το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, τη Hellenic Association of Women in Culture & Tourism και την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος.
Χριστίνα Περλέγκα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr