Οι εταιρείες προβλέπουν δυσκολίες στην είσοδο και έξοδο χιλιάδων πληρωμάτων από την Ουκρανία κατά τη διάρκεια της κρίσης, ενώ οι κυρώσεις είναι πιθανό να δυσκολέψουν την πληρωμή των Ουκρανών ή Ρώσων ναυτικών.
Η Ουκρανία έχει αναπτυχθεί ως βασική χώρα προσφοράς εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Τα τελευταία δύο χρόνια αξιωματικοί από τη χώρα έχουν καλύψει το έλλειμμα που προκάλεσε δυσκολίες στην εξασφάλιση του πληρώματος από την Άπω Ανατολή.
Η Ρωσία και η Ουκρανία είναι δύο από τις μεγαλύτερες χώρες προσφοράς εργασίας στον διεθνή στόλο.
Μια μελέτη της BIMCO και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) εκτιμά ότι υπάρχουν 198.123 Ρώσοι ναυτικοί από τους οποίους οι 126.471 είναι αξιωματικοί και η Ουκρανία προμηθεύει 76.442. Οι δύο χώρες αντιπροσωπεύουν το 14,5% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού.
Τα υλικοτεχνικά προβλήματα στην ασφάλεια των ναυτικών έρχονται καθώς η βιομηχανία εξακολουθεί να παλεύει με ζητήματα πληρώματος που σχετίζονται με την πανδημία Covid-19.
Το ξέσπασμα του πολέμου έχει δημιουργήσει πολλαπλά λειτουργικά προβλήματα για πλοιοκτήτες και διαχειριστές. «Τι κάνουμε αν έχουμε ρωσικό και ουκρανικό πλήρωμα στο ίδιο πλοίο;» ρώτησε ένας διευθυντής. «Τι θα συμβεί εάν έχουμε ουκρανικό πλήρωμα σε πλοίο που καταπλέει στη Ρωσία ή ρωσικό πλήρωμα σε πλοίο που καταπλέει στην Ουκρανία; Το όλο θέμα θα είναι ένας επιχειρησιακός εφιάλτης», είπε.
Το άλλο ζήτημα είναι ότι οι πρόσθετες κυρώσεις από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη μπορεί να δυσκολέψουν τους πλοιοκτήτες να πληρώσουν τόσο το ρωσικό όσο και το ουκρανικό πλήρωμα.
Και τα 50 άτομα προσωπικού του γραφείου στην Οδησσό είναι ασφαλή και εργάζονται εξ αποστάσεως, όπως έκαναν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Είναι σε συνεχή επαφή με τον διευθύνοντα σύμβουλο Henrik Jensen στο Αμβούργο και με πλοιοκτήτες, ναυτικούς και τις οικογένειές τους.
Ο γενικός γραμματέας του ICS Guy Platten είπε ότι η ασφάλεια του πληρώματος πρέπει να είναι η προτεραιότητα. «Η ασφάλεια των ναυτικών μας είναι η απόλυτη προτεραιότητά μας. Καλούμε όλα τα μέρη να διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί δεν θα αποτελέσουν παράπλευρη ζημία σε οποιεσδήποτε ενέργειες που ενδέχεται να αναλάβουν οι κυβερνήσεις ή άλλοι.
Οι ναυτικοί ήταν στην πρώτη γραμμή της διατήρησης της ροής του εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ελπίζουμε ότι όλα τα μέρη θα συνεχίσουν να διευκολύνουν την ελεύθερη διέλευση των εμπορευμάτων και αυτών των βασικών εργαζομένων αυτή τη στιγμή».
Μια πιθανή εξέλιξη είναι ότι, μετά την κλιμάκωση της στρατιωτικής δράσης γύρω από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Θάλασσα του Αζόφ, η περιοχή είναι πιθανό να χαρακτηριστεί ως περιοχή υψηλού κινδύνου βάσει των μισθολογικών συμφωνιών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές. Ο χαρακτηρισμός θα έδινε το δικαίωμα στο πλήρωμα που εργάζεται στην περιοχή σε υψηλότερη αμοιβή.
Μια τέτοια συμφωνία συνάπτεται στο πλαίσιο της μεγαλύτερης συλλογικής σύμβασης διαπραγμάτευσης της ναυτιλίας, το Διεθνές Φόρουμ Διαπραγματεύσεων (IBF). Η IBF και η Ένωση Ναυτικών της Ουκρανίας έχουν έρθει ήδη σε επαφή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr