Η έκθεση, που εκπονήθηκε από τον οργανισμό έρευνας και συμβούλων CE Delft, βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα από το σύστημα παρακολούθησης, αναφοράς και επαλήθευσης (MRV), το οποίο παρέχει μια επισκόπηση των εκπομπών και της κατανάλωσης καυσίμων από τα πλοία στα λιμάνια της ΕΕ.
Λέγεται ότι παρέχει μια συγκεκριμένη εικόνα του τρόπου με τον οποίο πολλά διαφορετικά πλοία που εκμεταλλεύονται τα μέλη της Danish Shipping θα επηρεαστούν από τις δύο πρωτοβουλίες, όπως προτείνονται επί του παρόντος στο πλαίσιο της πράσινης νομοθετικής δέσμης της ΕΕ «Fit for 55».
Όπως περιγράφεται, τα επόμενα χρόνια, η FuelEU Maritime θα απαιτήσει από τις ναυτιλιακές εταιρείες να χρησιμοποιούν περισσότερα πράσινα καύσιμα στις δεξαμενές τους και το ETS θα ορίσει μια τιμή στις εκπομπές CO2 για να αυξήσει τη χρήση πράσινων καυσίμων.
Σύμφωνα με τη νέα έκθεση, το πρόβλημα είναι ότι ενώ το FuelEU Maritime εξετάζει όλα τα GHG και ολόκληρη την αλυσίδα αξίας καυσίμων, το ETS εξετάζει μόνο το CO2 και μόνο τις εκπομπές κατά την πραγματική καύση.
Η πρώτη αξιολογεί το συνολικό κλιματικό αποτύπωμα εξόρυξης, διύλισης, διανομής και τελικά καύσης, ενώ ο υπολογισμός του κλίματος για τη δεύτερη είναι απλούστερος.
Ως εκ τούτου, η Danish Shipping προτείνει συγκεκριμένα ότι το ETS θα πρέπει απλώς να εφαρμόζεται σε όλα τα αέρια θερμοκηπίου και να λαμβάνει υπόψη ολόκληρη την αλυσίδα αξίας των καυσίμων.
Η Danish Shipping χρησιμοποιεί ενεργά την αναφορά για να επιστήσει την προσοχή στο πρόβλημα, και κυρίως στη σχετικά απλή λύση. Έτσι, υπήρξε διάλογος με διαπραγματευτές της ΕΕ από διάφορες χώρες, μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ομάδες συμφερόντων και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανέφερε η οργάνωση.
«Καθώς οι προτάσεις της Επιτροπής είναι επί του παρόντος, υπάρχει περιθώριο βελτίωσης και ανάγκη για ομοιογένεια. Διαφορετικά, οι νομικές απαιτήσεις κινδυνεύουν να δημιουργήσουν εμπόδια. Αυτό είναι κρίμα, και επομένως ελπίζουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε να το διορθώσουμε με αυτήν την έκθεση.
Γενικά, το θέμα προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον και τώρα το καθήκον μας είναι να διασφαλίσουμε ότι οι απαραίτητες αλλαγές θα ενσωματωθούν στην πρόταση ETS», καταλήγει ο Skipper Schwenn.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr