Οι αρχές του Πεκίνου εκτιμούν ότι οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος φαίνονται απόλυτα ικανές να συσπειρωθούν στα βασικά μεγέθη της πραγματικής προσφοράς και ζήτησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι κατανοητό γιατί το Πεκίνο θέλει να μειώσει την τιμή της πρώτης ύλης χάλυβα, δεδομένης της πρόσφατης ανόδου που προκαλεί ανησυχητικά σημάδια για επιπλέον αύξηση. Όπως εκτιμάται από το πρακτορείο αναφοράς τιμών εμπορευμάτων Argus, η άμεση τιμή του σιδηρομεταλλεύματος με περιεκτικότητα 62% για παράδοση στη Βόρεια Κίνα διακυμαίνεται πάλι κοντά στα 150 δολάρια ο τόνος, έχοντας κερδίσει περίπου 68% από το χαμηλό του 2021 των 87 $, που έφτασε στα μέσα Νοεμβρίου.
Ενώ το κλείσιμο της Τετάρτης στα 146,45 δολάρια ο τόνος είναι ακόμα αρκετά χαμηλότερο από το υψηλό ρεκόρ των 235,55 δολαρίων τον Μάιο του περασμένου έτους, η τιμή εξακολουθεί να διακυμαίνεται σε ένα επίπεδο όπου τα χαλυβουργεία της Κίνας θα αγωνίζονται για κερδοφορία και το κόστος κατασκευής θα αυξάνεται, ασκώντας πίεση τόσο τον πληθωρισμό όσο και την οικονομική ανάπτυξη.
Πηγές αναφέρουν ότι ο κρατικός σχεδιαστής της Κίνας, η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων και η Κρατική Διοίκηση για τον Κανονισμό Αγοράς μίλησαν πρόσφατα με παρόχους πληροφοριών για τις τιμές σιδηρομεταλλεύματος, προειδοποιώντας τις εταιρείες να διασφαλίσουν την ακρίβεια των κυκλοφοριών τους όσον αφορά την εξέλιξη των τιμών. Μέσα σε όλες αυτές τις κινήσεις το Πεκίνο επιθυμεί να αυξήσει την εποπτεία της αγοράς και να καταπολεμήσει την κερδοσκοπία που κατηγορεί ως βασική αιτία για την αύξηση των τιμών.
Η Κίνα, η οποία αγοράζει σχεδόν το 70% του παγκόσμιου θαλάσσιου σιδηρομεταλλεύματος, κατέγραψε ισχυρές εισαγωγές τον Ιανουάριο, με στοιχεία από Refinitiv να υπολογίζουν αφίξεις 94,28 εκατομμυρίων τόνων, ενώ οι σύμβουλοι εμπορευμάτων από Kpler εκτιμούν μεγαλύτερο όγκο ύψους 108,41 εκατομμυρίων τόνων.
Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος του Ιανουαρίου φαίνεται ότι θα έχουν ανακάμψει συγκριτικά με τα επίπεδα του Δεκεμβρίου, 86,07 εκατομμύρια τόνους του Δεκεμβρίου, αλλά θα εξακολουθήσουν να είναι κάτω από το ανώτατο όριο του 2021 των 104,95 εκατομμυρίων τον Νοέμβριο. Ωστόσο, οι εισαγωγές του Ιανουαρίου βρίσκονται σε καλό δρόμο για να εμφανίσουν το δεύτερο ισχυρότερο επίπεδο σε τουλάχιστον πέντε μήνες, υποδεικνύοντας ότι τα χαλυβουργεία και οι έμποροι της Κίνας επιθυμούν να αποκτήσουν απόθεμα.
Η ισχυρότερη ζήτηση εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα θα επιφέρει σημαντική ανοδική πίεση στα επίπεδα της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου που φαίνεται σταδιακά να ανακτούν δυναμική.
Ο Βαλτικός δείκτης της ναυλαγοράς, Baltic Exchange Dry Index ενισχύθηκε 13,4% στις 1.940 μονάδες την Πέμπτη, το υψηλότερο επίπεδο από τις 12 Ιανουαρίου, επεκτείνοντας τα κέρδη για τρίτη συνεχόμενη συνεδρίαση, εν μέσω ισχυρής ζήτησης σε όλα τα μεγέθη πλοίων. Ο δείκτης capesize, ο οποίος παρακολουθεί φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα 150.000 τόνων, εκτινάχθηκε 26,7% στις 1.904 μονάδες. Την ίδια στιγμή, ο δείκτης ναυλαγοράς panamax που παρακολουθεί φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα και σιτηρών, αυξήθηκε 8,4% στις 2.333 μονάδες.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr