Η έκθεση, που δημοσιεύτηκε από την εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών καθαρής ενέργειας Longspur Research, εξετάζει πιθανές λύσεις για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στη ναυτιλιακή αγορά αξίας 105 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.
Σύμφωνα με την έκθεση, τα πλεονεκτήματα της μεθανόλης, όπως η ανταλλάξιμη, η διαθεσιμότητα, η ενεργειακή πυκνότητα και το πιο σημαντικό, η δυνατότητα σημαντικής μείωσης των εκπομπών, την βάζουν αμέσως στο επίκεντρο της θαλάσσιας απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Η ναυτιλία λέγεται ότι παράγει πάνω από ένα δισεκατομμύριο τόνους εκπομπών μέσω του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και των ατμοσφαιρικών ρύπων όπως τα οξείδια του θείου (SOx), τα οξείδια του αζώτου (NOx) και τα σωματίδια, και η μεθανόλη λέγεται ότι μπορεί να μειώσει αυτές τις εκπομπές κατά περισσότερο από 60% χάρη στις ιδιότητες καθαρής καύσης.
Επιπλέον, η μεθανόλη που παράγεται από φυσικό αέριο προσφέρει μια αρχική εξοικονόμηση CO2 κατά 10-15%, η οποία αυξάνεται σε πάνω από 90% όταν χρησιμοποιείται μεθανόλη από ανανεώσιμες πηγές.
Ως εκ τούτου, η έκθεση την αναγνώρισε ως «την καλύτερη διαθέσιμη λύση σήμερα. Πρώτον, είναι διαθέσιμη και η τεχνολογία της έχει αποδειχτεί ότι μπορεί να επιλεγεί για νεόκτιστα πλοία ή να τοποθετηθεί εκ των υστέρων σε υπάρχοντες στόλους. Είναι αρκετά πυκνό καύσιμο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς σημαντική μετατόπιση της χωρητικότητας φορτίου και δεν έχει πάρα πολλούς κινδύνους. Μπορεί να τροφοδοτηθεί από πλοίο σε πλοίο ή από ακτή σε πλοίο. Τέλος, έχει το χαμηλότερο κόστος στο σημείο παράδοσης, ως επιλογή».
Να σημειωθεί ότι η ασφάλεια της μεθανόλης επιβεβαιώθηκε τον Νοέμβριο του 2020 με την έγκριση των κατευθυντήριων γραμμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για τη χρήση της μεθανόλης ως ασφαλούς καυσίμου πλοίων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr