Το λιμάνι του Ningbo-Zhoushan αγωνίζεται να μετατοπίσει εμπορευματοκιβώτια, καθώς λιγότερο από το ένα τέταρτο των εγγεγραμμένων φορτηγών έχουν τα απαραίτητα νέα έγγραφα για να μπαίνουν και να βγαίνουν από τους τρεις τερματικούς σταθμούς στο Beilun, μια περιοχή που έχει τεθεί σε lockdown μετά τον εντοπισμό ενός κρούσματος σε εργοστάσιο ρούχων το Σαββατοκύριακο.
Η πόλη Xian στα δυτικά της χώρας έχει τεθεί υπό αυστηρό lockdown για ένα δεκαπενθήμερο, ενώ η πόλη Zhengzhou στις όχθες του Κίτρινου Ποταμού μόλις διέταξε τους 12 εκατομμύρια κατοίκους της να κάνουν τεστ Covid-19 μετά από συνεχόμενα κρούσματα που εντοπίστηκαν. Η πόλη έχει μπει σε μερικό lockdown ενώ οι 1 εκατομμύριο πολίτες της πόλης Yuzhou - στην ίδια επαρχία με τη Zhengzhou - έχουν λάβει εντολές για παραμονή στο σπίτι μετά από τρία ασυμπτωματικά κρούσματα.
Την Τρίτη, η Κίνα ανέφερε 41 νέες συμπτωματικές περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων 35 στη Xian.
Νότια, ο ηγέτης του Χονγκ Κονγκ ανακοίνωσε περαιτέρω περιορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης πτήσεων δύο εβδομάδων από οκτώ χώρες.
Μια νέα έκθεση που κυκλοφόρησε από την Goldman Sachs έδειξε ότι η Κίνα πιθανότατα θα διατηρήσει την προσέγγισή της για μηδενική ανοχή Covid φέτος, παρά το γεγονός ότι αρκετά άλλα έθνη εγκαταλείπουν μια τέτοια πολιτική.
Οι αναφορές ότι τα εμβόλια που κατασκευάζονται από την εγχώρια εταιρεία Sinovac Biotech προσφέρουν περιορισμένη προστασία έναντι της παραλλαγής omicron πιθανότατα θα ενισχύσουν την αποφασιστικότητα της Κίνας να τηρήσει τη στρατηγική Covid Zero, υποστήριξαν οι αναλυτές της Goldman Sachs.
Με την Covid-19 να είναι πιθανό να είναι ευρέως διαδεδομένος εκτός Κίνας και με το συνέδριο του κόμματος να πλησιάζει στο τελευταίο τρίμηνο, οι αναλυτές έγραψαν: «Αμφιβάλλουμε ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα εξαλείψουν τις καραντίνες πριν από τότε. Με τη μετάδοση να είναι συνήθως υψηλότερη τους χειμερινούς μήνες, είναι πιθανό οι περιορισμοί στα σύνορα να διατηρηθούν σε μεγάλο βαθμό ανέπαφοι μέχρι την άνοιξη του 2023».
Οι αυστηροί κανόνες καραντίνας της Κίνας βλέπουν τα κινεζικά πληρώματα –από τα πιο πολυάριθμα στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο– να αντιμετωπίζουν καραντίνες έως και επτά εβδομάδων όταν επιστρέψουν στην πατρίδα τους, ενώ οι αλλαγές πληρώματος για ξένους ναυτικούς στα κινεζικά λιμάνια έχουν γίνει πολύ δύσκολες, επιδεινώνοντας την κρίση αλλαγής πληρώματος .
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr