«Η υποδομή στο λιμάνι του Γκέτεμποργκ θα μπορούσε να είναι κρίσιμης σημασίας για τη μεταφορά του δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα από ολόκληρη τη χώρα σε μια αποθήκη υποθαλάσσιου βυθού», σημείωσε η Anna-Karin Jannasch της Nordion Energi AB, η οποία είναι υπεύθυνη για το CinfraCap.
«Είμαι στην ευχάριστη θέση να αναφέρω ότι λάβαμε ειδοποίηση ότι η Σουηδική Υπηρεσία Ενέργειας θα παράσχει μερική χρηματοδότηση, επιτρέποντάς μας να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε στη δεύτερη φάση του έργου», πρόσθεσε.
«Θα δοθεί έμφαση στην εκτίμηση των τελών για τη χρήση των διαφόρων τμημάτων της υποδομής, συμπεριλαμβανομένου του εργοστασίου υγροποίησης και της εγκατάστασης προσωρινής αποθήκευσης, καθώς και στην ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού επιχειρηματικού μοντέλου για το CinfraCap. Σε όλη αυτή τη διαδικασία λαμβάνονται δεόντως υπόψη τα άλλα μέρη της αλυσίδας αξίας και η εναρμόνιση με τους κανόνες και τους κανονισμούς που αφορούν ότι το CCS/Bio-CCS (Bioenergy with carbon capture and storage) θα διασφαλίζεται ανά πάσα στιγμή».
Στο επίκεντρο οι κλιματικοί στόχοι
Οι πραγματικές δυνατότητες του CinfraCap φάνηκαν κατά την προκαταρκτική μελέτη την άνοιξη του 2021. Χρησιμοποιώντας μόνο τις πλήρως εκτεταμένες εγκαταστάσεις των μερών, υπολογίζεται ότι μπορούν να αποθηκευτούν περίπου δύο εκατομμύρια τόνοι διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο.
Αυτό ισοδυναμεί με το 75 τοις εκατό των εκπομπών που παράγονται από τις εγχώριες μεταφορές στην περιοχή Västra Götaland.
«Κάνοντας την υποδομή προσβάσιμη σε όλους –γνωστή ως πρόσβαση τρίτων– είμαστε πεπεισμένοι ότι η υποδομή CinfraCap θα συμβάλει στην επίτευξη περαιτέρω σημαντικών μειώσεων στις εκπομπές άνθρακα. Αυτό είναι κάτι που εμείς, σε συμφωνία με πολλούς άλλους, προσπαθούμε να επιτύχουμε σε μια συντονισμένη προσπάθεια για την επίτευξη των κλιματικών μας στόχων», πρόσθεσε η Jannasch.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr