Η σύναψη της συμφωνίας ακολουθεί την υπογραφή ενός δελτίου όρων νωρίτερα φέτος μεταξύ του φορέα εκμετάλλευσης λιμένων με έδρα το Ντουμπάι και της κυβέρνησης της ΛΔΚ, το οποίο συνόψιζε τις συμφωνημένες τροποποιήσεις στην αρχική σύμβαση που υπογράφηκε το 2018.
Αυτό ανοίγει τώρα το δρόμο για την DP World να ξεκινήσει την κατασκευή εντός 12 μηνών για το πρώτο λιμάνι βαθέων υδάτων της ΛΔΚ, το οποίο θα βρίσκεται στη Μπανάνα κατά μήκος της ακτογραμμής μήκους 37 χιλιομέτρων της χώρας στον Ατλαντικό Ωκεανό.
Ο παγκόσμιος λιμενικός φορέας εκτιμά ότι η ανάπτυξη του Banana Port, «το οποίο θα διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και εξοπλισμού», θα επιφέρει σημαντική εξοικονόμηση κόστους και χρόνου για το εμπόριο της χώρας, καθώς θα προσελκύσει περισσότερες άμεσες προσελεύσεις από μεγαλύτερα πλοία από την Ασία και την Ευρώπη. .
Αναμένεται επίσης να ωφελήσει την κεντρική επαρχία του Κονγκό όσον αφορά την οικονομική ανάπτυξη, καθώς το λιμάνι θα προσελκύσει άμεσες ξένες επενδύσεις στη γύρω περιοχή και θα τονώσει το τοπικό εμπόριο και την οικονομία, σύμφωνα με δήλωση.
Η DP World θα αναπτύξει μια αρχική αποβάθρα 600 μέτρων με βύθισμα 18 μέτρων και χωρητικότητα περίπου 450.000 TEU ετησίως, ικανή να χειριστεί τα μεγαλύτερα πλοία που λειτουργούν, καθώς και ένα ναυπηγείο 300.000 m² για την αποθήκευση εμπορευματοκιβωτίων.
«Αυτό το λιμάνι θα μετατρέψει τη ΛΔΚ σε εμπορικό κόμβο στην περιοχή, και συγκεκριμένα, θα ωφελήσει το Kongo Central, μια επαρχία που διαθέτει ήδη λιμενική εγκατάσταση, με τη δημιουργία θέσεων εργασίας, εκτός από τη δημιουργία οικονομικών οφελών και ανάπτυξης για τη χώρα μας», σχολίασε ο Félix-Antoine Tshisekedi, Πρόεδρος της ΛΔΚ.
Επιπλέον, ο Khalifa Shaheen Almarar, Υπουργός Επικρατείας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) δήλωσε ότι η ανάπτυξη των υποδομών αποτελεί προτεραιότητα για τη χώρα με στόχο τη δημιουργία εμπορικών και οικονομικών γεφυρών μεταξύ ΗΑΕ και Αφρικής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr