Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν επιβληθεί σε πολλούς βασικούς κόμβους λόγω των φόβων ότι η νέα παραλλαγή είναι πιο μεταδοτική από προηγούμενα στελέχη. Η Σιγκαπούρη, ένας από τους σημαντικότερους κόμβους αλλαγής πληρώματος στον κόσμο, έχει απαγορεύσει την είσοδο πλοίων από την Αφρική, ενώ ένας άλλος σημαντικός κόμβος της Ασίας, το Χονγκ Κονγκ, έχει τώρα 44 χώρες σε λίστα υψηλού κινδύνου, δηλαδή πλοία που έχουν επιβιβαστεί σε αυτές τις χώρες 21 ημέρες ή λιγότερες από την άφιξη στην κινεζική πόλη δεν θα επιτρέπεται η αλλαγή πληρώματος.
Οι ανησυχίες της Όμικρον έρχονται σε μια περίοδο όπου η κρίση αλλαγής πληρώματος είχε εκτονωθεί με τα τελευταία στοιχεία να δείχνουν ότι λιγότεροι ναυτικοί εργάζονταν σε πλοία μετά τη λήξη της σύμβασής τους τις τελευταίες εβδομάδες.
«Η εξάπλωση της νέας παραλλαγής Όμικρον θα μπορούσε να οδηγήσει σε αντιστροφή αυτών των θετικών τάσεων. Είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις να αντιμετωπίζουν τους ναυτικούς ως βασικούς εργαζόμενους και να συνεχίσουν να επιτρέπουν αλλαγές στο πλήρωμα, όταν τηρούνται τα κατάλληλα πρωτόκολλα υγείας», σχολίασε ο Kasper Søgaard, διευθύνων σύμβουλος, επικεφαλής θεσμικής στρατηγικής και ανάπτυξης στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Global Maritime Forum, ο οποίος βοηθά στην παρακολούθηση των αριθμών του πληρώματος που αλλάζουν.
«Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που εφαρμόζονται ως απάντηση στην παραλλαγή της Όμικρον, δεν είναι παρά πολύ ανησυχητικοί», δήλωσε ο Rajesh Unni, ιδρυτής της Singapore shipmanager Synergy.
«Προετοιμαζόμαστε για κρούση και βάζουμε τις ζώνες ασφαλείας μας. Αναμένουμε μεγαλύτερη περίοδο καραντίνας, αυστηρότερο καθεστώς δοκιμών και περιορισμούς για πλοία που προέρχονται από τη Νότια Αφρική και τις γειτονικές χώρες», προειδοποίησε ο Carl Schou, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wilhelmsen Ship Management.
Ο Kishore Rajvanshy, διευθύνων σύμβουλος της Fleet Management, ενός από τους τρεις κορυφαίους διαχειριστές πλοίων στον κόσμο, αποκάλυψε ότι ορισμένα μέλη του πληρώματος του Στόλου έχουν ήδη εγκλωβιστεί στη Νότια Αφρική λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών.
«Όλοι κρατάμε την αναπνοή μας και ελπίζουμε ότι αυτή η νέα παραλλαγή δεν πρόκειται να έχει μακροπρόθεσμη επίδραση σε συνθήκες που έχουν ήδη προκλήσεις», είπε ο Rajvanshy.
Ο Henrik Jensen, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας που ειδικεύεται στη διαχείριση πληρώματος Danica, είπε ότι η εταιρεία του έπρεπε επίσης να ακυρώσει μια αλλαγή πληρώματος στη Νότια Αφρική καθώς ακυρώθηκαν οι κρατημένες πτήσεις για το πλήρωμα που δεν είχε υπογράψει.
«Ελπίζουμε ότι οι χώρες που τώρα επιτρέπουν στους ναυτικούς να περάσουν για αλλαγές πληρώματος θα συνεχίσουν να το κάνουν και ότι η διαθεσιμότητα των διεθνών πτήσεων δεν θα επηρεαστεί πάρα πολύ», είπε ο Jensen.
Στο αποκορύφωμά της, η κρίση αλλαγής πληρώματος είδε περισσότερους από 400.000 ναυτικούς να εργάζονται πέρα από τα όρια της σύμβασης τους πέρυσι.
«Δεδομένου ότι είχαμε ήδη μια ανθρωπιστική κρίση στη θάλασσα το 2020, μέχρι τώρα θα πρέπει να είχαν τεθεί σε εφαρμογή συστήματα παγκοσμίως για να επιτρέψουν ομαλές αλλαγές πληρώματος, αεροπορικά ταξίδια προτεραιότητας, άμεση ιατρική βοήθεια και γρήγορο επαναπατρισμό», είπε ο Unni της Synergy, κάνοντας έκκληση για άλλη μια φορά, να γίνει παγκόσμια αναγνώριση στο ότι οι ναυτικοί είναι βασικοί εργαζόμενοι και ότι θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε κανάλια για να μπορέσουν να εργαστούν και να επιστρέψουν στην πατρίδα τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr