Ο συνολικός δείκτης, ο οποίος καθρεφτίζει την απόδοση ναύλων για τα πλοία capesize, panamax και supramax, κέρδισε 137 μονάδες, με αύξηση 4,8%, αγγίζοντας το υψηλότερο επίπεδο που έχει σημειωθεί από τις 2 Νοεμβρίου και τερμάτισε στις 3.018 μονάδες. Ωστόσο, σε μηνιαίο επίπεδο, ο δείκτης παρουσίασε υποχώρηση για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, με 14,2% πτώση από τα επίπεδα του Νοεμβρίου. Μερικούς από τους παράγοντες που δικαιολογούν την υποχώρηση ναύλων ήταν η χαλάρωση της συμφόρησης των λιμένων, καθώς και τα υψηλότερα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα σε συνδυασμό με μειωμένες θαλάσσιες ροές φορτίου από τον Ειρηνικό.
Ο δείκτης ναυλαγοράς για τα πλοία μεγέθους capesize αυξήθηκε 340 μονάδες, ή 8,2%, και τερμάτισε στις 4.483 μονάδες, μετά τα κορυφαία επίπεδα που σημειώθηκαν 28 Οκτωβρίου, αλλά υποχώρησε 3,1% συγκριτικά με την απόδοση του Νοεμβρίου.
Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακας, αυξήθηκαν κατά 2.058 δολάρια σε 31.371 δολάρια/ημέρα.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του κινεζικού σιδηρομεταλλεύματος σημείωσαν άλμα πάνω από 6% λόγω της πρόσφατης ανανέωσης της ζήτησης στις χαλυβουργικές εταιρείες, αν και οι αναλυτές αναμένουν ότι οι αδύναμες επενδύσεις σε νέες κατασκευές για ακίνητα και υποδομές θα επιβραδύνουν τη μακροπρόθεσμη κατανάλωση του συστατικού χαλυβουργίας.
Ο δείκτης για τα πλοία μεγέθους panamax σημείωσε άνοδο 76 μονάδων, ή 2,8%, και πλησίασε το υψηλότερο επίπεδο δύο εβδομάδων τερματίζοντας στις 2.811 μονάδες. Σε μηνιαίο επίπεδο, ο δείκτης σημείωσε 28% πτώση.
Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα πλοία μεγέθους panamax, τα οποία μεταφέρουν φορτία άνθρακα 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών, αυξήθηκαν κατά 684 δολάρια σε 25.297 δολάρια/ημέρα.
Ο δείκτης στο μικρότερο μέγεθος πλοίου supramax αυξήθηκε κατά 13 μονάδες στις 2.340, αγγίζοντας το υψηλότερο επίπεδό του εδώ και τρεις εβδομάδες.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr