Αν και η πράσινη μεθανόλη είναι το «αγαπημένο» καύσιμο απανθρακοποίησης της εταιρείας, το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ορισμένα πλοία, αλλά θα ήταν προβληματικό για τα πλοία βαθέων υδάτων, είπε η Maria Strandesen, επικεφαλής μελλοντικών καυσίμων στη Maersk στο Global Manufacturing and Industrialization Summit στο Ντουμπάι.
«Εξετάζουμε τα πλοία μας που έχουν μέγιστη απόσταση στις διαδρομές τους, μετ' επιστροφής 2.000 km - δεν έχουμε πολλά από αυτά - αλλά έχουμε μερικά εκεί [και] στην πραγματικότητα εξετάζουμε εάν το υδρογόνο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο», δήλωσε η Strandesen. . «Ο κύριος πονοκέφαλος της ομάδας μου είναι να βρει λύσεις για τα πλοία βαθέων υδάτων και εκεί το υδρογόνο δεν είναι επιλογή και αυτό βασίζεται καθαρά στο γεγονός ότι παίρνει πολύ χώρο φορτίου».
Ανάλογα με το πόσο συμπιεσμένο υδρογόνο και πόσο ψύχεται, η Maersk θα απαιτούσε δεξαμενές έως και 15 φορές μεγαλύτερες από το τρέχον μέγεθος, πρόσθεσε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ναυτιλιακή εταιρεία αναζητά υγρά καύσιμα για τα πλοία βαθέων υδάτων της, είπε.
Η Maersk σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ουδέτερου άνθρακα το 2023, ενώ θα ακολουθήσουν άλλα οκτώ πλοία που θα κινούνται με πράσινη μεθανόλη ή μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, ανακοίνωσε η εταιρεία, την 1η Ιουλίου.
Το πλοίο, το οποίο θα τροφοδοτείται από ουδέτερη σε άνθρακα μεθανόλη, αναμένεται να παραδοθεί στη Maersk μέχρι τα μέσα του 2023, θα έχει χωρητικότητα 2.100 TEU και κάνει τη ναυτιλιακή διαδρομή της Βαλτικής.
Η Maersk στοχεύει μια σχετική μείωση του CO2 κατά 60% από τη ναυτιλία έως το 2030 και ελπίζει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2 έως το 2050.
Η εταιρεία βρίσκεται επί του παρόντος σε συνομιλίες με παραγωγούς πράσινης μεθανόλης για να εξασφαλίσει προμήθειες για αυτά τα πλοία, είπε η Strandesen. Για την αμμωνία, η εταιρεία εξετάζει ανησυχίες για την ασφάλεια για τη χρήση του καυσίμου στα πλοία της. Η Maersk εξετάζει επίσης καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα για τον υπάρχοντα στόλο της, αν και θα μπορούσε να μετασκευάσει πλοία και να τα μετατρέψει ώστε να χρησιμοποιούν μεθανόλη ως καύσιμο, είπε.
Η Maersk θα ήθελε να δει έναν παγκόσμιο φόρο άνθρακα 150 $/mt CO2e έως το 2025, που ισοδυναμεί με περίπου 450-500 $/mt καυσίμου αποστολής.
«Ξοδεύουμε επίσης πολύ χρόνο για να πιέσουμε τον ΙΜΟ (τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό) για την εισαγωγή ενός παγκόσμιου φόρου άνθρακα», είπε η Strandesen. «Θα θέλαμε να επιβληθεί σταδιακά ο φόρος άνθρακα για το 2023 στα 50 $/mt, [και] να εφαρμοστεί πλήρως το 2025 στα 150 $/mt».
Η Maersk είναι επίσης ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές καυσίμων που προέρχονται από πετρέλαιο.
Ο όμιλος κατανάλωσε 10,37 εκατομμύρια τόνους καυσίμων πλοίων πέρυσι, σύμφωνα με την έκθεσή του για τη βιωσιμότητα του 2020. Αυτό περιλαμβάνει το μαζούτ, το βαρύ καύσιμο, το ντίζελ πλοίων και το πετρέλαιο θαλάσσης.
Ο ναυτιλιακός τομέας — που αντιπροσωπεύει περίπου το 3% των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στην ΕΕ — έχει δεχθεί αυξημένη πίεση για απαλλαγή από τον άνθρακα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr