Σύμφωνα με στοιχεία από το Marine Exchange της Νότιας Καλιφόρνια, η συμφόρηση είχε φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ με 86 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανοιχτά των λιμανιών στις 16 Νοεμβρίου. Μια εβδομάδα αργότερα, ήταν μόλις 61, το χαμηλότερο από τις αρχές Οκτωβρίου.
Επόμενο είναι να σκεφτεί λοιπόν κάποιος, πως το πρόβλημα της εφοδιαστικής αλυσίδας, λύθηκε, αλλά η πραγματικότητα απέχει πολύ από αυτό.
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμα έξω από τα λιμάνια και μάλιστα είναι περισσότερα από ποτέ. Απλώς υπάρχουν περισσότερα στον ορίζοντα, όπου δεν μπορεί καν να τα διακρίνει κάποιος, χάρη στην επιτυχή εφαρμογή ενός νέου συστήματος αναμονής που ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα.
«Η συνολική ροή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η εικόνα γενικότερα, δεν έχουν αλλάξει», παραδέχτηκε ο εκτελεστικός διευθυντής της Marine Exchange της Νότιας Καλιφόρνια, Kip Louttit.
Εάν συμψηφιστούν όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται σε αγκυροβόλιο στα ανοιχτά των λιμανιών, καθώς και τα πλοία που κρατούν απόσταση, τα οποία καταμετρήθηκαν στο προηγούμενο σύστημα αναμονής, συν όλα τα πλοία που περιμένουν πιο μακριά που βρίσκονται τώρα τεχνικά στην ουρά στο πλαίσιο του νέου συστήματος, τότε 93 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περίμεναν για αγκυροβόλια στο Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς την Τρίτη, ένα νέο υψηλό όλων των εποχών.
Εγκρίθηκε ταχέως νέο σχέδιο αναμονής
Το νέο σύστημα αναμονής σχεδιάστηκε για να μειώσει απότομα τον αριθμό των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν στην ανοικτή θάλασσα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς, με δηλωμένο στόχο τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και την ενίσχυση της ασφάλειας κατά τους χειμερινούς μήνες με το να μεγαλώσει την απόσταση των πλοίων.
Το νέο σχέδιο είναι δεν βασίζεται σε κανόνες και απλώς ενθαρρύνει τα πλοία να λειτουργούν εκτός μιας Περιοχής Ασφάλειας και Ποιότητας Αέρα (SAQA) που εκτείνεται 150 μίλια δυτικά των λιμανιών και 50 μίλια βόρεια και νότια. Τα πλοία δεν χρειάζεται να ζητούν άδεια για να εισέλθουν στη SAQA και παροτρύνονται να εισέλθουν σε αυτή εάν χρειάζεται να ανεφοδιαστούν με καύσιμα, έχουν ανησυχίες για την ασφάλεια ή έχουν σειρά αγκυροβόλησης εντός 72 ωρών.
Μέχρι το τέλος του έτους, η ελπίδα είναι να μειωθεί ο αριθμός των πλοίων στα αγκυροβόλια από το μέγιστο των 55 σε 25-35 και να μειωθεί ο αριθμός των πλοίων που περιπλανώνται στη SAQA σχεδόν στο μηδέν.
Τα τελευταία 100 χρόνια, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν τοποθετηθεί σε ουρά για τα λιμάνια όταν έφτασαν στη γραμμή των 20 μιλίων από τα αυτά. Δεδομένων όμως των ιστορικών σημείων συμφόρησης στη στεριά το 2021, αυτό το πρωτόκολλο σειράς προτεραιότητας, με βάση τη σειρά προσέλευσης, συγκέντρωσε έναν άνευ προηγουμένου αριθμό πλοίων σε μια μικρή περιοχή.
Σύμφωνα με το νέο σύστημα, τα συμμετέχοντα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λαμβάνουν μια Υπολογισμένη ώρα άφιξης (CTA) από το Σύστημα Ναυτιλιακής Παρακολούθησης του Ειρηνικού (PacMMS) μετά την αναχώρηση του τελευταίου λιμανιού τους, είτε είναι η Σαγκάη είτε το Όκλαντ. Στη συνέχεια, μπορούν να εξοικονομήσουν καύσιμα με αργό ατμό προς τα λιμάνια, γνωρίζοντας ότι η θέση τους στη σειρά είναι δεσμευμένη βάσει του CTA τους και να περιμένουν έξω από τη SAQA.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αποδεχθεί πρόθυμα το νέο πρωτόκολλο. Υπήρχαν ήδη 109 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εγγεγραμμένα στο PacMMS από τη Δευτέρα. Κάθε μέρα που περνά, περισσότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φτάνουν από την Ασία και μετακινούνται πιο μακριά από τα λιμάνια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr