Η χθεσινή (24/11) μέρα ολοκληρώθηκε με τερματισμό της ευφορίας καθώς διαφαίνεται ότι η ζήτηση από την πλευρά της Κίνας δεν είναι ακόμα πολύ ισχυρή για να καλύψει τη διάθεσιμη προσφορά χωρητικότητας των πλοίων.
Ο Βαλτικός δείκτης θαλάσσιων μεταφορών χύδην ξηρού φορτίου του Baltic Exchange ολοκλήρωσε τέσσερις συνεχόμενες συνεδριάσεις κερδών την Τετάρτη, καθώς η πτώση στα επίπεδα ναύλων για τα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων capesize αντιστάθμισε τα κέρδη για τα μικρότερα πλοία.
Ο συνολικός δείκτης, ο οποίος αντανακλά την απόδοση των ναύλων για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου capesize, panamax και supramax, έχασε 61 μονάδες, σημειώνοντας 2,3% πτώση, και τερμάτισε στις 2.654 μονάδες.
Ο δείκτης capesize έχασε 233 μονάδες, σημειώνοντας 5,8% μείωση, και έκλεισε στις 3.822 μονάδες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα πλοία capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, μειώθηκαν κατά 1.937 δολάρια στα 31.694 δολάρια ανά ημέρα.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του κινεζικού άνθρακα αυξήθηκαν περισσότερο από 13%, ενισχυμένα από τη βελτίωση του κλίματος στην αγορά ακινήτων και τις προσδοκίες για υψηλότερη ζήτηση χαλυβουργίας. Συνεπώς, η χθεσινή πτώση στην απόδοση των ναύλων capesizes μπορεί να είναι προσωρινή, καθώς μετά την ανάκαμψη των κερδών της κινεζικής χαλυβουργίας, αναμένονται περισσότερες αγορές σιδηρομεταλλεύματος όπου σε συνδυασμό με την επιστροφή στις θαλάσσιες μεταφορές του άνθρακα ενόψει της περιόδου θέρμανσης αναμένεται να στηρίξουν την αγορά ξηρού χύδην φορτίου.
Ο δείκτης panamax ενισχύθηκε 45 μονάδες, σημειώνοντας 1,9% αύξηση, και τερμάτισε στις 2.378 μονάδες, όπου αποτελεί το υψηλότερο επίπεδό του από τις 17 Νοεμβρίου. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα πλοία μεγέθους panamax, τα οποία μεταφέρουν φορτία άνθρακα 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών, αυξήθηκαν κατά 405 δολάρια στα 21.405 δολάρια/ημέρα.
Ο δείκτης supramax σημείωσε αύξηση 12 μονάδων, όπου αποτελεί και το υψηλότερο επίπεδο μιας εβδομάδας, τερματίζοντας στις 2.255 μονάδες. Οι θεμελιώδεις παράγοντες της ζήτησης για άνθρακα, η αυξημένη συμφόρηση πλοίων στα λιμάνια εκφόρτωσης του Ειρηνικού και η ανάκαμψη των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος θα βοηθήσουν την αγορά ξηρού χύδην να ανακάμψει από την πρόσφατη πτώση της, πριν εμφανιστούν σημάδια εποχικής εξασθένισης το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr