Η κυριαρχία της Ασίας στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο ενισχύθηκε το 2020, καθώς διατήρησε μερίδιο 41% των συνολικών εκφορτωμένων αγαθών, αύξησε τον όγκο των αποφορτισθέντων αγαθών και παρέμεινε η μεγαλύτερη περιοχή εφοδιασμού ναυτικών στον κόσμο, σύμφωνα με την Επιθεώρηση Θαλάσσιων Μεταφορών της UNCTAD για το 2021 που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες μέρες.
Οι Φιλιππίνες ήταν ο κορυφαίος προμηθευτής τόσο ναυτικών όσο και αξιωματικών, η Ινδονησία κατέλαβε την τρίτη θέση σε βαθμολογία και την πέμπτη για τους αξιωματικούς, η Κίνα ήταν τρίτη για τους αξιωματικούς και την τέταρτη στη βαθμολογία γενικότερα, και η Ινδία ήταν τέταρτη για αξιωματικούς και πέμπτη στη βαθμολογία. Η Ρωσική Ομοσπονδία ήταν επίσης στην πρώτη πεντάδα.
Οι ναυτικοί είναι σημαντικές πηγές εισοδήματος για τις προμηθεύτριες χώρες – για παράδειγμα, οι Φιλιππίνες κέρδισαν 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 από τους ναυτικούς τους. Ωστόσο, ο αριθμός αυτός σημείωσε μείωση κατά 2,8% το 2020, στα 6,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτό συνέβη λόγω της κρίσης αλλαγής πληρώματος που προέκυψε από την πανδημία της COVID-19, η οποία έχει αφήσει εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικούς εγκλωβισμένους στη θάλασσα πολύ πέρα από το χρόνο της σύμβασής τους, τη στιγμή που άλλοι δεν μπορούν να εγγραφούν για να δουλέψουν στη θάλασσα.
Οι αρχές της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχουν αναγνωρίσει τη σημασία του ρόλου των ναυτικών στη βιώσιμη ναυτιλία. Η Επιτροπή Ναυτιλιακής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (MSC) ενέκρινε ακόμη και ένα σχέδιο ψηφίσματος της Συνέλευσης του ΙΜΟ που ενοποιεί ζητήματα που σχετίζονται με την αλλαγή πληρώματος, την πρόσβαση στην ιατρική περίθαλψη, τον χαρακτηρισμό «βασικού εργάτη» και την ιεράρχηση των ναυτικών για τον εμβολιασμό κατά της COVID-19.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr