Ο συνολικός δείκτης, που εξαρτάται από τα επίπεδα ναυλαγοράς για τα πλοία capesize, panamax, supramax και handysize, μειώθηκε κατά 122 μονάδες, ή 2,5%, στις 4.732.
Ο δείκτης capesize υποχώρησε 409 μονάδες, ή 5,3%, στις 7.358, το χαμηλότερο επίπεδο από τις 22 Σεπτεμβρίου.
Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, μειώθηκαν κατά 3.391 $ στα 61.026 $.
Παρά την πτώση των ναύλων για τα μεγάλα μεγέθη πλοίων την περασμένη εβδομάδα λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος και της «διάσπασης φορτίου», το εμπόριο άνθρακα αναμένεται να παραμείνει ισχυρό για όλους τους μεταφορείς ξηρού χύδην φορτίου, ανέφερε η μεσιτεία Jefferies σε εβδομαδιαίο σημείωμα τη Δευτέρα.
Τα συμβόλαια άνθρακα της Κίνας σημείωσαν άνοδο περίπου 9% στα υψηλότερα επίπεδα, καθώς η προσφορά παραμένει περιορισμένη, παρόλο που το Πεκίνο έχει εντείνει τις προσπάθειές του για αύξηση της παραγωγής.
Ο Jefferies παρατήρησε περαιτέρω ότι η προθεσμιακή συμφωνία μεταφοράς εμπορευμάτων 2022 (FFA) για capesizes ενισχύθηκε τις τελευταίες εβδομάδες.
Οι προθεσμιακές συμφωνίες μεταφοράς εμπορευμάτων επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες πλοίων και ναυλωτών να διαχειρίζονται τον κίνδυνο μεταφοράς εμπορευμάτων έναντι της αστάθειας.
Ο δείκτης panamax πρόσθεσε 26 μονάδες, ή 0,6%, στις 4.091, το υψηλότερο επίπεδο εδώ και τρεις μήνες.
Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamaxes, τα οποία φέρουν φορτία άνθρακα ή σιτηρών 60.000-70.000 τόνων, αυξήθηκαν κατά 234 $ στα 36.818 $.
Ο δείκτης supramax πρόσθεσε 19 μονάδες στο υψηλότερο όλων των εποχών των 3.595, σύμφωνα με την Refinitiv Eikon από το 2017.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr