Ο μεγαλύτερος καταναλωτής σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο εισήγαγε 95,61 εκατομμύρια τόνους το Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με 97,49 εκατομμύρια τόνους τον Αύγουστο και 108,55 εκατομμύρια τόνους τον Σεπτέμβριο του 2020, έδειξαν στοιχεία από τη Γενική Διοίκηση Τελωνείων.
Τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους, η Κίνα σημείωσε εισαγωγές 841,95 εκατομμύρια τόνους σιδηρομεταλλεύματος, παρουσιάζοντας 3% μείωση από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με το τελωνείο.
Παρά τις αυξανόμενες αποστολές από παγκόσμιους ανθρακωρύχους τον περασμένο μήνα, με τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από το λιμάνι της Αυστραλίας στην Κίνα να αυξάνονται κατά 7,6% σε μηνιαία βάση στα 38,62 εκατομμύρια τόνους τον Σεπτέμβριο, η ζήτηση για αυτό στην Κίνα παραμένει ασαφής.
Το Πεκίνο εφάρμοσε αυστηρούς ελέγχους παραγωγής καθώς στοχεύει να βάλει φράγμα στην ετήσια παραγωγή αργού χάλυβα. Το υπουργείο βιομηχανίας ανέφερε σε ανακοίνωσή του την Τετάρτη ότι τα εργοστάσια στη βόρεια Κίνα θα πρέπει να μειώσουν την παραγωγή τους από τις 15 Νοεμβρίου έως τα μέσα Μαρτίου για να βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα.
Αναλυτές αναφέρουν ότι η παραγωγή χάλυβα θα συνεχίσει να περιορίζεται κατά τη διάρκεια της περιόδου θέρμανσης και των χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων. Η εκτίμηση είναι ότι θα είναι δύσκολο να δούμε οποιαδήποτε αύξηση στην εγχώρια κατανάλωση σιδηρομεταλλεύματος
Οι εξαγωγές προϊόντων χάλυβα της Κίνας ανήλθαν σε 4,92 εκατομμύρια τόνους τον Σεπτέμβριο, μειωμένες κατά 2,6% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, έδειξαν τα τελωνειακά στοιχεία. Οι εξαγωγές για τους πρώτους εννέα μήνες ήταν 53,02 εκατομμύρια τόνοι.
Η ύφεση στη ζήτηση εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα δημιουργεί ανησυχίες για την πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου της φετινής χρονιάς.
Ο βαλτικός δείκτης ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου υποχώρησε την Τετάρτη σε χαμηλό δύο εβδομάδων, καθώς η πτώση για το μεγαλύτερο μέγεθος πλοίου capesize ξεπέρασε τα υψηλότερα ποσοστά πλοίων μεγέθους panamax και supramax.
Ο συνολικός δείκτης, που συνυπολογίζει τα ποσοστά για τα σκάφη capesize, panamax, supramax και handysize, μειώθηκε κατά 172 μονάδες, ή 3,2%, στις 5.206. Ο δείκτης capesize υποχώρησε 602 μονάδες, ή 6,3%, στις 8.988, το χαμηλότερο επίπεδο από τις 30 Σεπτεμβρίου. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, μειώθηκαν κατά 4.995 $ στα 74.540 $.
Πηγή: Reuters (Αναφορά από Shivani Singh, Min Zhang και Πεκίνο ειδησεογραφία; Επιμέλεια: Christopher Cushing, Robert Birsel)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr