Το Tōya Maru ήταν ένα ιαπωνικό πορθμείο σιδηροδρόμων που κατασκευάστηκε από τους Ιαπωνικούς Εθνικούς Σιδηρόδρομους και βυθίστηκε κατά τη διάρκεια τυφώνα στο Tsugaru Strait μεταξύ των ιαπωνικών νησιών Hokkaidō και Honshūon στις 26 Σεπτεμβρίου 1954.
Οι Ιαπωνικοί Εθνικοί Σιδηρόδρομοι ανακοίνωσαν τον Σεπτέμβριο του 1955 ότι 1.153 άτομα σκοτώθηκαν στο ναυάγιο. Ωστόσο, ο ακριβής αριθμός των νεκρών παραμένει άγνωστος επειδή υπήρξαν θύματα που κατάφεραν να μπουν στο πλοίο την τελευταία στιγμή και άλλα που ακύρωσαν τις θέσεις τους λίγο πριν συμβεί το περιστατικό.
Ο τυφώνας (γνωστός ως Νο 15 στην Ιαπωνία και "Marie" στη Δύση) κινούνταν βορειοανατολικά προς τη Θάλασσα της Ιαπωνίας με ταχύτητες άνω των 65 χιλιομέτρων, την ώρα και χτύπησε το βόρειο Honshūon και το νότιο Hokkaidō (που χωρίζονται από το Tsugaru Strait) το απόγευμα της 26ης Σεπτεμβρίου.
Αν και το ταξίδι του Tōya Maru από το ένα στο άλλο νησί, είχε ακυρωθεί νωρίτερα λόγω της σφοδρής καταιγίδας, ο καπετάνιος αποφάσισε να αναχωρήσει το βράδυ, όταν ο καιρός φαινόταν βελτιωμένος.
Ο τυφώνας δυνάμωσε λίγο μετά την αποχώρηση του Toya Maru από την αποβάθρα Hakodate (περίπου στις 6:40 μ.μ.) με πλήρες φορτίο επιβατών και σιδηροδρομικών βαγονιών. Το πλοίο έριξε γρήγορα άγκυρα στο λιμάνι για να ξεφύγει από τον τυφώνα, αλλά το αγκυροβόλιο απέτυχε λόγω της έντασης της καταιγίδας.
Ως αποτέλεσμα, το πλοίο παρασύρθηκε έξω από το λιμάνι και «έπεσε» πάνω σε βράχους από τους ανέμους και τα κύματα.
Έπειτα από την πρόσκρουση, νερά εισήλθαν στα κάτω καταστρώματα και στο μηχανοστάσιο, καθιστώντας τον κινητήρα του πλοίου μη λειτουργικό.
Με το φορτίο των αμαξοστοιχιών να ξεφεύγει από τις θέσεις που ήταν δεμένο και να συνθλίβει τους επιβάτες, τους κινητήρες εκτός λειτουργίας και το νερό να συνεχίζει να εισχωρεί στο πλοίο, το Toya Maru δεν μπορούσε να σωθεί. Τελικά ανατράπηκε και βυθίστηκε σε μικρή απόσταση από την ακτή του Hakodate, σκοτώνοντας τους περισσότερους ανθρώπους που ήταν πάνω σε αυτό.
Μάλιστα, η καταστροφή ήταν τόσο μεγάλη που συγκρίθηκε με τη βύθιση του Τιτανικού στον τύπο της Ιαπωνίας εκείνη την εποχή.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο τυφώνας Νο 15 βύθισε και άλλα οχηματαγωγά πλοία και περίπου 200 ακόμη θαλάσσια πλοία στις 26 Σεπτεμβρίου. Αν και τα άλλα πλοία δεν μετέφεραν επιβάτες, περίπου 275 μέλη πληρώματος σκοτώθηκαν, γεγονός που ανέβασε τον αριθμό των νεκρών στη θάλασσα σε περισσότερους από 1.430. Ο συνολικός αριθμός των νεκρών (στην ξηρά και στη θάλασσα) σε όλη την Ιαπωνία από τον τυφώνα ξεπέρασε τους 3.000, με τον αριθμό των πλοίων που καταστράφηκαν, υπέστησαν ζημιά ή βυθίστηκαν να ανέρχεται σε περίπου 1.130.
Ένα σημαντικό αποτέλεσμα της καταστροφής του Toya Maru ήταν η απόφαση κατασκευής της σήραγγας Seikan κάτω από το Tsugaru Strait για τη μεταφορά σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, έτσι ώστε να μην ξανασυμβεί παρόμοιο συμβάν.
Ολοκληρώθηκε το 1988 και είναι η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο.
Να σημειωθεί ότι το Πορθμείο σιδηροδρόμων ή σιδηροδρομικό πορθμείο αποτελεί χαρακτηριστικό τύπο πορθμείου το οποίο φέρει στο κύριο κατάστρωμα φόρτωσης σιδηροδρομικές γραμμές, δυνάμενο έτσι να μεταφέρει τρένα. Τα πλοία αυτά αποτελούν ειδική κατηγορία πορθμείων για την θαλάσσια σύνδεση παράλιων σιδηροδρομικών κόμβων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr