Σύμφωνα με το Marine Exchange της Νότιας Καλιφόρνια υπάρχουν 95 πλοία, που περιμένουν να ανοίξει ο χώρος ελλιμενισμού στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, οι δύο κορυφαίες θαλάσσιες πύλες της Αμερικής. Από αυτά, τα 70 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα 37 πλοία - συμπεριλαμβανομένων 29 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων - αναγκάζονται να βγουν στον Ειρηνικό.
Συνήθως ένα πλοίο φεύγει αρκετά μίλια πριν επιστρέψει στην αρχική του θέση, κάτι που τείνει να καίει σημαντικές ποσότητες καυσίμου. Τα πλοία που ξεκινούν στο πίσω μέρος της ουράς μπορούν να περιμένουν έως και τρεις εβδομάδες για να ανοίξει ένας χώρος ελλιμενισμού.
Για την τρέχουσα κρίση της αλυσίδας εφοδιασμού μίλησε την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εβδομάδας Ναυτιλίας του Λονδίνου, ο Søren Toft, Διευθύνων Σύμβουλος της Mediterranean Shipping Company (MSC), της δεύτερης μεγαλύτερης γραμμής εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Μεταξύ άλλων, σημείωσε τη μαζική αύξηση της ζήτησης των ΗΠΑ σε ποσοστό 33%, καθώς και την αύξηση των εισαγωγών από την Ασία στις ΗΠΑ τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Η MSC μετέφερε αγαθά αξίας 12 μηνών εντός οκταμήνου, αποκάλυψε ο Toft, λέγοντας στους εκπροσώπους: «Οι αλυσίδες εφοδιασμού δεν έχουν δημιουργηθεί για τέτοιες τεράστιες αλλαγές».
Ο Gene Seroka, εκτελεστικός διευθυντής του λιμανιού του Λος Άντζελες, ενημερώνοντας για τις λειτουργίες τον περασμένο μήνα, είπε ότι η πρόκληση που αντιμετωπίζει ολόκληρη η αλυσίδα εφοδιασμού ισοδυναμεί με «συμπίεση 10 λωρίδων κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομου σε πέντε λωρίδες».
Τα δεδομένα από τη Freightos δείχνουν ότι ο μέσος χρόνος που χρειάζεται για να μεταφερθούν τα φορτία που ταξιδεύουν μεταξύ ωκεανών από μέρος σε μέρος έχει αυξηθεί κατά 43% το τελευταίο έτος, από 50 ημέρες σε 71,5 ημέρες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr