Σε διαφορετική περίπτωση, πρόσθεσε μιλώντας στην ΕΡΤ, θα ισχύσουν οι νόμιμες διαδικασίες που απορρέουν από την σύμβαση.
Κατανοώντας πλήρως τις διαμαρτυρίες των κατοίκων και των επισκεπτών από τα προβλήματα στην τουριστική εικόνα και την εξυπηρέτηση των κατοίκων του νησιού, λόγω της μη εκτέλεσης των δρομολογίων το προηγούμενο διάστημα, επεσήμανε ότι, είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο για την οποία έχουμε θέσει ως πρόκριμα στην επιλογή της αναδόχου πλοιοκτήτριας εταιρείας, τη δυνατότητα αντικατάστασης του πλοίου, σε περίπτωση βλάβης. Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.
Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για πρώτη φορά μικρών άγονων γραμμών
Όμως, δεν σταθήκαμε μόνο εκεί, συνέχισε ο κ. Πλακιωτάκης, καθώς για πρώτη φορά εξασφαλίσαμε κοινοτικούς πόρους από το ΕΣΠΑ για συγκεκριμένες δρομολογιακές γραμμές, όπως Λήμνος – Άγιος Ευστράτιος που θα χρηματοδοτηθεί με 1 εκατ. ευρώ ανά έτος και Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος- Λήμνος για την οποία έχει εξασφαλιστεί ανά έτος το ποσό του 1.800.000 ευρώ ανά έτος. Συνολικά θα διατεθούν από το ΕΣΠΑ για τις μικρές άγονες γραμμές 53 εκατομμύρια ευρώ συνολικά.
Χρηματοδοτικό πρόγραμμα “Νέαρχος” και νεότευκτα πλοία
Μέσω επίσης του χρηματοδοτικού εργαλείου “Νέαρχος” το οποίο δεν είναι ευρέως γνωστό θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή το σχέδιο ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου με “πράσινα” πλοία δηλαδή με αξιόπλοα νεότευκτα πλοία που θα πληρούν τους περιβαλλοντικούς όρους. Στόχος μας είναι να γίνει η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου μέσω πολυετών συμβάσεων. Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία που θα υπογράψει πολυετή σύμβαση για την εξυπηρέτηση «άγονης» γραμμής θα χρησιμοποιεί τη σύμβαση αυτή για τη χρηματοδότηση νεότευκτου πλοίου.
Μας ζήτησαν οι εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης αλλά και οι βουλευτές που συμμετείχαν να μπει στη γραμμή νέο πλοίο, αλλά ως υπουργείο δεν έχουμε πλοία. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό στους νησιώτες. Φροντίζουμε μέσω των διαγωνισμών και των όρων που θέτουμε στις συμβάσεις, αλλά και μέσω νέων χρηματοδοτικών εργαλείων να εξυπηρετήσουμε τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών μας. Γιατί αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα των νησιωτών.
Σε ό,τι αφορά τη δρομολόγηση του πλοίου “Aqua Star” στη γραμμή της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου και τα παράπονα που διατυπώθηκαν ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι με δική του εντολή πριν δρομολογηθεί στη γραμμή, έγινε ο έλεγχός του από τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων και κρίθηκε αξιόπλοο.
Ωστόσο, επανέλαβε την υποχρέωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας να τηρήσει έως τις 21/9 τις συμβατικές της υποχρεώσεις για τη δρομολόγηση – στη γραμμή από και προς τη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο – και πάλι του πλοίου “Aqua Star”.
Αντιδράσεις ΣΥΡΙΖΑ
“Στηρίξαμε στη συνάντηση με τον Υπουργό το πάνδημο αίτημα των κατοίκων και των φορέων της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου: Να αντικατασταθεί άμεσα το 45 ετών Aqua Star με πλοίο που να διασφαλίζει αξιοπρεπείς συνθήκες ταξιδιού στους επιβάτες, ντόπιους και επισκέπτες.
Ζητήσαμε ακόμη να αποσυρθεί ο εν εξελίξει διαγωνισμός για την επόμενη ταξιδιωτική περίοδο, εφόσον δεν έχει κατοχυρωθεί ακόμη σε κάποια εταιρία, και να ξανατρέξει με αλλαγμένους όρους, που να διασφαλίζουν πλοίο ανώτερης κατηγορίες για τη σύνδεση των δύο νησιών μας με το Λαύριο, τόνισε μετά τη συνάντηση στο Υπουργείο ο βουλευτής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Μπουρνούς.
Πρόσθεσε δε, ότι συνεχίζει τον αγώνα στο πλάι των συμπολιτών μας της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου για ακτοπλοϊκές συνδέσεις με ασφάλεια, αξιοπρέπεια και συνέπεια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr