Αναλυτικότερα, η ΕΛΣΤΑΤ γνωστοποίησε ότι η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Ιούνιο 2021, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Ιουνίου 2020, παρουσίασε μείωση κατά 0,9%.
Να σημειωθεί, πως τα πλοία του ελληνικού Εμπορικού στόλου, ανέρχονται πλέον σε 1.838, από 1.854 που ήταν πέρσι.
Δεδομένου της μεγάλης κινητικότητας που επικρατεί στον τομέα των αγοραπωλησιών στα πλοία, αυτή η μείωση, μπορεί να χαρακτηριστεί ως μηδαμινή. Επιπρόσθετα, τους τελευταίους μήνες, ο αριθμός των πλοίων, ανακάμπτει, όπως φαίνεται και στο παρακάτω γράφημα.
Παράλληλα, σημαντικό είναι το γεγονός πως η φετινή μείωση είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 προς το 2019 που το ποσοστό ανερχόταν σε 1,5%.
Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ (κόροι ολικής χωρητικότητας) και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 4,1% τον μήνα Ιούνιο 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Ιουνίου 2020.
Η μείωση στη σύγκριση των ετών 2020 και 2019 ήταν 2,7%.
Αναφορικά με τον τύπο των πλοίων, την μεγαλύτερη μείωση, τόσο σε αριθμό, όσο και σε χωρητικότητα, φαίνεται να παρουσιάζουν τα δεξαμενόπλοια, τα οποία «χτυπήθηκαν» αρκετά παγκοσμίως, λόγω της πανδημίας και των εξελίξεων στον τομέα του πετρελαίου τον τελευταίο 1,5 χρόνο.
Ενώ έκπληξη αποτελεί το γεγονός πως τα επιβατηγά πλοία αυξήθηκαν σε αριθμό, παρά τις δυσκολίες που καταγράφηκαν στον τουρισμό.
Δείτε τον πίνακα της ΕΛΣΤΑΤ που παρουσιάζει αναλυτικά τα δεδομένα:
Πρέπει να σημειωθεί πως τα συγκεκριμένα στοιχεία που γνωστοποιήθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ είναι προσωρινά.
Επιβεβαιώνουν ωστόσο, πως πλέον η χώρα μας, με την μακρόχρονη ιστορία στον κλάδο της ναυτιλίας, κατατάσσεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως μεταξύ των δυνατών παικτών στο χώρο.
Πρώτη έρχεται η Ιαπωνία και τρίτη η Κίνα, αν και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, είναι μόνο θέμα χρόνου η τελευταία να «περάσει μπροστά», κατακτώντας το «βάθρο» της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Τα παραπάνω όμως, δεν υποδηλώνουν ότι η Ελλάδα θα χάσει την «αίγλη» που διαθέτει στον κόσμο της ναυτιλίας, αν και η πρόκληση από την πλευρά της Ασίας είναι έντονη.
Αναμένεται λοιπόν, να δούμε μέχρι τέλος του έτους αν οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, θα αλλάξουν τα δεδομένα, καθώς τόσο η μετάλλαξη Δέλτα που επικρατεί, όσο και άλλοι παράμετροι, μπορεί να επηρεάσουν τη δυναμική του εφοπλισμού.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε και το γεγονός ότι η χώρα μας, αντιπροσωπεύει στον παγκόσμιο στίβο της ναυτιλίας και την ΕΕ, που αποτελεί σημαντική οικονομική και εμπορική δύναμη, σε αντίθεση με τις άλλες χώρες που αντιπροσωπεύουν τις ίδιες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr