Είμαστε μια παγκόσμια βιομηχανία και τα πλοία πρέπει να μπορούν να εξυπηρετούν όλα τα λιμάνια, αναφέρει η σουηδική ναυτιλιακή Stena σε δελτίο τύπου της.
Δεν υπάρχει ακόμα εύκολη απάντηση σχετικά με την τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί και αν τα πλοία που κατασκευάζονται σήμερα θα μπορούσαν να λειτουργήσουν για έως και 40 χρόνια. Παρ 'όλα αυτά, η Stena στέκεται σταθερά πίσω από τη φιλοδοξία της βιομηχανίας να εξαλείψει τη χρήση ορυκτών καυσίμων το συντομότερο δυνατό και εργαζόμαστε σκληρά για να παίξουμε το ρόλο μας για να γίνει αυτό πραγματικότητα.
Οι πρωτοβουλίες στον κλάδο είναι πολλές και είναι πρόκληση να γνωρίζουμε ποια τεχνολογία ή λύση θα επικρατήσει, τελικά. Αυτό δεν είναι μια γρήγορη λύση και καμία εταιρεία δεν μπορεί να το κάνει από μόνη της. Η συνεργασία και οι μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις είναι το κλειδί για την επιτυχία.
Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα είναι πώς θα είναι το μελλοντικό μείγμα καυσίμων της ναυτιλίας.
Το 2015, η Stena Line μετέτρεψε το καύσιμο ενός από τα μεγαλύτερα οχηματαγωγά πλοία στον κόσμο σε μεθανόλη. Η μεθανόλη είναι μια από τις πιο ελπιδοφόρες εναλλακτικές λύσεις, καθώς είναι εύκολη στην παραγωγή, αποθήκευση και μεταφορά.
Μπορεί να δημιουργηθεί από ορυκτές ή βιώσιμες πηγές, αλλά και απευθείας από ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια με δέσμευση άνθρακα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε έναν τυπικό κινητήρα καύσης και γνωρίζουμε από τη Stena Germanica ότι λειτουργεί πολύ καλά. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η μεθανόλη θα παίξει σημαντικό ρόλο στο μέλλον και θα επενδύσουμε περισσότερο για να συμβεί αυτό.
Ταυτόχρονα, η πιο αποτελεσματική χρήση ανανεώσιμης ενέργειας είναι η άμεση χρήση της χωρίς να τη μετατρέπουμε σε κάτι άλλο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ανάπτυξη των μπαταριών είναι τόσο σημαντική και πιστεύουμε ότι η ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να χρησιμεύσει ως η μόνη πηγή ενέργειας για μικρότερες αποστάσεις. Για μεγαλύτερες, μπορεί να παίξει ρόλο ως συμπλήρωμα άλλων τύπων καυσίμων όπως η μεθανόλη. Έχοντας αυτό κατά νου, αναπτύσσουμε αυτήν τη στιγμή το Stena Elektra, ένα πλοίο μεγάλης κλίμακας που θα πραγματοποιεί συναλλαγές μεταξύ Γκέτεμποργκ και Φρέντερικσάβν πριν από το 2030 και θα κινείται πλήρως με ηλεκτρική ενέργεια.
Οι κυβερνήσεις και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουν στην επίλυση της μελλοντικής πρόκλησης για τα καύσιμα της ναυτιλίας. Μπορούν να παίξουν τον ρόλο τους παρέχοντας σαφή και προβλέψιμα πλαίσια-παράλληλα με καλά λειτουργικά συστήματα υποστήριξης-για τους πρώτους μετακινούμενους.
Η μεθανόλη και η μπαταρία είναι δύο πολλά υποσχόμενες επιλογές, αλλά είμαστε ευγνώμονες για την ανάπτυξη άλλων ιδεών από άλλους φορείς εκμετάλλευσης και παρακολουθούμε στενά τα νέα σε αυτόν τον τομέα. Η ναυτιλιακή βιομηχανία εξυπηρετεί τις κοινωνίες μας με αποτελεσματικές μεταφορές για πολλούς αιώνες, επιτρέποντας το παγκόσμιο εμπόριο και την παγκόσμια ευημερία. Θα συνεχίσουμε να το κάνουμε στο μέλλον με καινοτόμο, αποτελεσματικό και βιώσιμο τρόπο, καταλήγει η εταιρεία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr