Σε γενικές γραμμές, οι αλλαγές που συμφωνήθηκαν από τις BIMCO, ICS, INTERCARGO, INTERTANKO και OCIMF, που εκπροσωπούν τις παγκόσμιες βιομηχανίες ναυτιλίας και πετρελαίου, θα μειώσουν τα όρια της HRA στα εδάφη της Υεμένης και της Σομαλίας, καθώς και στις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες στις ανατολικές και νότιες περιοχές της.
Οι οργανισμοί, σε διαβούλευση με διεθνείς εταίρους, θα υιοθετήσουν επίσης μια ολοκληρωμένη νέα προσέγγιση για την αξιολόγηση των διεθνών θαλάσσιων απειλών για την ασφάλεια, ώστε να επιτρέψουν στους πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης να εκτιμήσουν πλήρως τον κίνδυνο των ταξιδιών παγκοσμίως. Αυτό το δεύτερο βήμα αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Η HRA δημιουργήθηκε στο αποκορύφωμα της σομαλικής πειρατικής απειλής το 2010 για να δείξει στη ναυτιλιακή κοινότητα που επικρατεί ο κίνδυνος από πειρατές με καθοδήγηση για την αποφυγή επιθέσεων.
Μεταγενέστερες ενημερώσεις της HRA αντικατοπτρίζουν τον μεταβαλλόμενο χαρακτήρα των απειλών στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της επιτυχούς καταστολής των πειρατικών δράσεων της Σομαλίας.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως πειρατικές ομάδες από τη Σομαλία έχουν να επιτεθούν σε εμπορικό πλοίο από το 2017, ενώ εμφανίστηκαν νέες απειλές από τοπικές συγκρούσεις με αντάρτες, καθώς και η ύπαρξη πιο σοβαρών απειλών για την ασφάλεια, όπως η πειρατεία στα ανοικτά της Δυτικής Αφρικής, που απαιτούν αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο η βιομηχανία αξιολογεί τους κινδύνους στη ναυτιλία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr