Ο Βαλτικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου που καθρεφτίζει την κερδοφορία στα έσοδα των πλοίων για τους ναυτιλιακούς παίκτες, αυξήθηκε στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και πάνω από μια δεκαετία την Πέμπτη, λόγω της μεγάλης ζήτησης θαλάσσιας μεταφοράς για τα πλοία Bulkers. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ζήτηση της Κίνας στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος ωθεί ανοδικά το Βαλτικό δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με τελευταία πρόσφατα στοιχεία, οι Κινέζικες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος πλησίασαν 86εκ τόνους στη διάρκεια του Ιουλίου.
Ο συνολικός Βαλτικός δείκτης Baltic Dry Index, που συνυπολογίζει τα επίπεδα ναύλων για τα μεγέθη capesize, panamax, supramax και handysize πλοία, σημείωσε άλμα περίπου 3% ή 93 μονάδες στις 3.503, το υψηλότερο επίπεδο από τα μέσα του 2010.
Ο δείκτης capesize αυξήθηκε 224 μονάδες, ή 5,1%, στις 4.608, ένα νέο ρεκόρ από τις 12 Μαΐου. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, αυξήθηκαν κατά 1.863 $ στα 38.217 $.
Ο δείκτης στο αμέσως μικρότερο μέγεθος panamax ενισχύθηκε 34 μονάδες, ή 1%, στο υψηλότερο από τις 22 Ιουνίου στις 3.550. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamaxes, τα οποία συνήθως μεταφέρουν άνθρακα ή σιτηρά φορτία περίπου 60.000 τόνων σε 70.000 τόνους, αυξήθηκαν κατά $ 309 σε $ 31.949.
Στο μικρότερο μέγεθος, ο δείκτης supramax αυξήθηκε περίπου 30 μονάδες στις 3.079, και αποτελεί το υψηλό όλων των εποχών σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Refinitiv Eikon από το 2017.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr