Όπως δήλωσε ο Λι Χουακιάνγκ, αναπληρωτής διευθυντής του τμήματος μεταφορών του κινεζικού υπουργείου μεταφορών, σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, η Κίνα έχει προσαρμόσει αυστηρά μέτρα όσον αφορά τις ανταλλαγές ξένων πληρωμάτων και συνεργάζεται με το τελωνείο και την αρχή μετανάστευσης για αυτό το σκοπό. Μέσα από μέτρα αυτόματων διακοπών προσάρμοσαν τέσσερις γύρους από ελέγχους εώς τις 3 Αυγούστου για να αναστείλουν τις ανταλαγές. Τα μέτρα αυτά επηρέαζουν σημαντικά τη λειτουργική διαχείριση των εμπορικών πλοίων και μελλοντικά αν επιμείνουν θα ασκήσουν πιέσεις και στην απόδοση της ναυλαγοράς. Εκτιμάται ότι εώς τώρα έχουν επηρεαστεί 438 πλοία 18 ναυτιλιακών εταιρειών, χωρίς διευκρινήσεις σε ονόματα εταιρειών.
Τον Ιούλιο, η κινεζική κυβέρνηση επέβαλε απαγορεύσεις αλλαγής πληρώματος έως και 30 ημερών σε εννέα εταιρείες διαχείρισης πλοίων, αφού εντόπισε μια σειρά κρουσμάτων κορωνοϊού μεταξύ του πληρώματος. Οι απαγορεύσεις, οι οποίες κυμάνθηκαν μεταξύ 15 και 30 ημερών, εφαρμόστηκαν σε συνολικά 302 πλοία που λειτουργούσαν από τις εννέα επώνυμες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που διαχειρίζονταν η TW Ship Management, Bernhard Schulte Shipmanagement Hong Kong, Navios Tanker Management, Technomar Shipping και Shanghai Dingheng Shipping Τεχνολογία.
Ορισμένες απαγορεύσεις έχουν ήδη λήξει, ενώ οι άλλες υπήρχαν εκτιμήσεις για λήξη την περασμένη Πέμπτη. Με την εξαιρετικά μεταδοτική μετάλλαξη Delta του κορονοϊού να εξαπλώνεται σε πολλά μέρη του κόσμου, ορισμένες εθνικές κυβερνήσεις επέβαλαν ξανά αυστηρούς περιορισμούς στα σύνορά τους.
Οι ναυτιλιακοί φορείς εξέφρασαν ανησυχίες για αυτήν την αναδυόμενη τάση, προτείνοντας ότι θα πρέπει να χορηγηθεί ευρέως στους ναυτικούς η ιδιότητα του βασικού εργαζομένου για να διευκολύνουν περισσότερες αλλαγές πληρώματος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα εν λόγω μέτρα ωθούν εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικούς να εργάζονται πέρα από τις συμβάσεις εργασίας τους λόγω της δυσκολίας να ταξιδέψουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Σχολιάζοντας τα τρέχοντα δεδομένα στις αλλαγές πληρώματος, ο , ανώτερος σύμβουλος θαλάσσιου κινδύνου της Allianz Global Corporate & Specialty, Nitin Chopra, δήλωσε ότι:
"Οι έγκαιρες αλλαγές του πληρώματος είναι ζωτικής σημασίας για την ασφαλή λειτουργία της ναυτιλίας και οι ναυτικοί που περνούν παρατεταμένες περιόδους στο πλοίο κινδυνεύουν περισσότερο από θέματα ψυχικής υγείας, εξάντληση, κόπωση, άγχος και ψυχικό στρες. Εν μέσω έξαρσης της παραλλαγής Delta του κορωνοϊού πρέπει να γίνεται παγκόσμια συλλογική προσπάθεια για την αποφυγή της έντονης ανταλλαγής πληρωμάτων, αλλά η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να προσαρμόσει τα αντίστοιχα μέτρα για ανάπαυση στο πλήρωμα και προσαρμογές στο ωράριο εργασίας".
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr