Ο δείκτης BDI, που καθρεφτίζει την απόδοση των ναύλων για τα πλοία μεγέθους capesize, panamax, supramax και handysize, έπεσε μία μονάδα στις 3.281 μονάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο την ύφεση ο δείκτης εξακολουθεί να διατηρεί το όριο άνω των 3.000 μονάδων και η αξία του έχει υπερδιπλασιαστεί τους τελευταίους 12 μήνες.
Ο βαλτικός δείκτης capesize έχασε 26 μονάδες, ή 0,6%, στις 4.246 μονάδες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για capesizes, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, μειώθηκαν κατά 213 $ στα 35.216 $.
Ενώ ο δείκτης panamax ενισχύθηκε 17 μονάδες, ή 0,5%, στις 3.307 μονάδες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamax, τα οποία συνήθως μεταφέρουν άνθρακα ή σιτηρά φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων, αυξήθηκαν κατά 156 δολάρια σε 29.766 δολάρια.
Η πτώση του βαλτικού δείκτη στο μέγεθος capesize ταυτίζεται με την εβδομαδιαία πτώση στις
αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία και τη Βραζιλία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της συμβουλευτικής Mysteel, οι αποστολές μειώθηκαν κατά 147.000 τόνους σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα σε 24,7 εκατομμύρια τόνους από την 1η Αυγούστου.
Παρόλο την ύφεση στις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος και την καθοδική διόρθωση του Βαλτικού δείκτη υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης από αναζωπύρωση της Κινέζικης ζήτησης. Η ισχυρότερη ζήτηση μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος τις ερχόμενες μέρες καθρεφτίζεται από την πρόσφατη αύξηση των τιμών στα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης σιδηρομεταλλεύματος.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από Steel Home, τα πιο ενεργά συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης σιδηρομεταλλεύματος στο χρηματιστήριο Dalian, για παράδοση τον Σεπτέμβριο, αυξήθηκαν κατά 2% στα 1.063 γιουάν (164,41 δολάρια) ανά τόνο. Οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος με περιεκτικότητα σε σίδηρο 62% για παράδοση στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 0,5 $ σε 185,5 $ τον τόνο τη Δευτέρα.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr