Ειδικότερα, ο 45χρονος χειριστής του σκάφους θα κληθεί να καλύψει το κόστος της διάσωσης, δηλαδή της χρήσης των πλωτών και των εναέριων μέσων που χρησιμοποιήθηκαν για τις έρευνες του ίδιου, λόγω της απόφασης για απόπλου παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή και τη σχετική απαγόρευση.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία επιβάλλονται διοικητικές κυρώσει σε περίπτωση που αποδειχτεί ότι ο χειριστής του σκάφους επέδειξε αμέλεια και απέπλευσε παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή, κινητοποιώντας άσκοπα όλο το διασωστικό μηχανισμό.
Το ακριβές ποσό που οφείλει να καταβάλει ο 45χρονος αναμένεται να προκύψει μετά την προανάκριση που διενεργεί ο Λιμενικός Σταθμός των Καλών Λιμένων και εφόσον υπολογιστούν οι ώρες που συμμετείχαν στη διάσωση τόσο το περιπολικό πλοίο ανοιχτής θαλάσσης όσο και το ελικόπτερο σούπερ πούμα καθώς και το ελικόπτερο της πολεμικής αεροπορίας.
Το κοστολόγιο
Σύμφωνα με το σχετικό διάταγμα η χρήση του περιπολικού πλοίου ανοικτής θαλάσσης κοστολογείται προς 1.894 ευρώ την ώρα, ενώ η χρήση του ελικοπτέρου κοστίζει 1.230 ευρώ την ώρα. Η απασχόληση προσωπικού Λιμενικού Σώματος 6,00 ευρώ / ώρα. Τα επιπλέον ποσά προσαυξάνονται 50% για κάθε επιπλέον ώρα με τις επτάμισι ώρες εργασίας.
Η διαταγή του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος
«Καταβολή αποζημιώσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο από άσκοπες κινητοποιήσεις μέσων – προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σε επιχειρήσεις Έρευνας – Διάσωσης λόγω υπαιτιότητας πολιτών
- Ως γνωστόν το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.), ως πολιτειακός φορέας αρμόδιος για το συντονισμό της ναυτικής έρευνας και διάσωσης, ασκεί υπεύθυνα και επί καθημερινής βάσης τα καθήκοντά του, θέτοντας ως ύψιστη προτεραιότητα για τα στελέχη του τη διαφύλαξη του υπέρτατου θεμελιώδους αγαθού, αυτού της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
- Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.) του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ενεργεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα απο την κείμενη νομοθεσία, τις Διεθνείς Συμβάσεις και Εγχειρίδια και επιλαμβάνεται επί παντός περιστατικού που αφορά την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για το οποίο γίνεται κοινωνός, εντός της ελληνικής περιοχής ευθύνης για παροχή υπηρεσιών ναυτικής και αεροπορικής έρευνας και διάσωσης.
- Με αφορμή την αύξηση των περιστατικών έρευνας και διάσωσης το τελευταίο χρονικό διάστημα, στα οποία εμπλέκονται άτομα που κάνουν χρήση ταχυπλόων σκαφών και λοιπών θαλασσίων μέσων αναψυχής υπό εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες και με σκοπό την διαφύλαξη της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα τόσο των ατόμων που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους όσο και των στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και λοιπών Ενόπλων Δυνάμεων που συμμετέχουν στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσής τους, σας γνωρίζουμε ότι με εγκύκλιο των αρμόδιων Διευθύνσεων του Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εντείνονται οι έλεγχοι αναφορικά με την τήρηση του άρθρου 33 του αριθμ. 20 Γενικού Κανονισμού Λιμένα ¨Ταχύπλοα (ταχυκίνητα) σκάφη και λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής”, όπως ισχύει και σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης της εν λόγω διάταξης, θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
- Συναφώς με το θέμα επισυνάπτονται:
α) Ο αριθμ. 20 Γενικός Κανονισμός Λιμένα “Ταχύπλοα (ταχυκίνητα) σκάφη και λοιπά θαλάσσια μέσα αναψυχής”, όπως ισχύει.
β) Η αριθμ. 1329.1/53/02/14-11-2002 Απόφαση Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας “Έγκριση Κανονισμού Αρχηγού Λιμενικού Σώματος, που αφορά τους όρους διάθεσης των μέσων και το είδος των παρεχόμενων υπηρεσιών από το Λ.Σ. σε τρίτους”, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr