Ειδικότερα, το πρώτο εξάμηνο του 2021 τα έσοδα του ΟΛΛ ΑΕ ανήλθαν στο ποσό των 1.912.858 €, αυξημένα κατά 18% σε σχέση με τον τρέχοντα προϋπολογισμό και κατά 7% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2020.
Αντιθέτως, τα έξοδα συγκρατήθηκαν οριακά κάτω των προβλεπόμενων στον προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα το ισοζύγιο του πρώτου εξαμήνου να υπερβαίνει κατά 75,7 % τον στόχο του προϋπολογισμού.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΛ ΑΕ κατά την ίδια περίοδο στερήθηκε σημαντικών εσόδων, κυρίως λόγω απώλειας μισθωμάτων από παραχωρήσεις λόγω της πιστής εφαρμογής των κυβερνητικών μέτρων, για την προστασία επαγγελματικών κλάδων από τις συνέπειες της πανδημίας COVID-19.
Παράλληλα, μέσω της είσπραξης οφειλών παρελθουσών χρήσεων, ο ΟΛΛ ΑΕ συνέχισε να βελτιώνει τη ρευστότητά του, με αποτέλεσμα να έχει την ευχέρεια να εξοφλεί άμεσα το σύνολο των υποχρεώσεών του, συμβάλλοντας στο μέτρο που του αναλογεί στη διευκόλυνση της ρευστότητας των προμηθευτών του.
Σε επιχειρηματικό επίπεδο, οι σημαντικότερες εξελίξεις είναι:
1. Ήδη με βάση τη συμφωνία μεταξύ ΟΛΛ ΑΕ και CELESTYAL CRUISES ξεκίνησε η δραστηριότητα της κρουαζιέρας με τη χρήση του Λιμένος Λαυρίου ως home port. Η συνεργασία αυτή αναμένεται συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Για το 2021, λόγω της καθυστέρησης στο άνοιγμα της αγοράς, έχουν προγραμματιστεί περισσότερες από 60 αφίξεις – αναχωρήσεις κρουαζιέρας. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ βρίσκεται σε επαφή και με άλλες εταιρίες διαχείρισης κρουαζιεροπλοίων, μικρού και μεσαίου μεγέθους, για την περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας.
Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις στον Επιβατικό Σταθμό του Λιμένος, ο οποίος αποτελεί ένα πρότυπο terminal home porting, εφαρμόζοντας το σύνολο των απαιτούμενων μέτρων, τα οποία προβλέπονται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ήδη η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ έχει εξασφαλίσει την αδειοδότηση της διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier πλησίον του Επιβατικού Σταθμού, ώστε εάν χρειαστεί, να χρησιμοποιηθεί ως προβλήτα κρουαζιέρας.
2. Από τον Ιανουάριο του 2021 εφαρμόστηκε πλήρως ο Κώδικας ISPS και στον Εμπορικό Τομέα του Λιμένος Λαυρίου, διασφαλίζοντας πλήρως τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, προστατεύοντας τους δραστηριοποιούμενους κλάδους στο αγκυροβόλιο ποντοπόρου ναυτιλίας και εξασφαλίζοντας πλήρως τις απαραίτητες συνθήκες safety και security στον Εμπορικό Λιμένα.
Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε μέσω διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού η ανάθεση διαχείρισης της Τελωνειακής Αποθήκης του ΟΛΛ ΑΕ, στην οποία εξυπηρετείται η γραμμή Λαυρίου, Κύπρου και Ισραήλ.
Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ είναι σε επαφή και με άλλες εταιρίες και ευελπιστεί ότι έως τον Αύγουστο του 2021 θα ξεκινήσει τουλάχιστον άλλη μία διεθνής γραμμή από τον Λιμένα Λαυρίου.
3. Ο ΟΛΛ ΑΕ έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την κατασκευή πλωτών προβλητών στον Τουριστικό Τομέα του Λιμένος και εκκρεμεί η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ.
Στην πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας, κου Πλακιωτάκη και της Υφυπουργού Τουρισμού, κας Ζαχαράκη, ο κ. Υπουργός ανακοίνωσε την πρόθεση του ΥΝΑΝΠ για άμεση σύγκληση της ΕΣΑΛ, στην ημερήσια διάταξη της οποίας θα υπάρχει το έργο των πλωτών προβλητών.
Το έργο αυτό, εκτός του ότι θα αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητα και την ασφάλεια του Τουριστικού Τομέα του ΟΛΛ ΑΕ, θα αποτελέσει πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης στην περιοχή προσθέτοντας τουλάχιστον 30.000.000 € τζίρο ετησίως στην τοπική οικονομία και δημιουργώντας δεκάδες νέες θέσεις εργασίας. Προφανώς το έργο αυτό θα δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα και για τον ΟΛΛ ΑΕ, διπλασιάζοντας τα έσοδα του Τουριστικού Τομέα.
4. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ έχει ολοκληρώσει την απαραίτητη προεργασία για την αδειοδότηση της ανακατασκευής της γλίστρας σκαφών αναψυχής στον Όρμο Θορικού. Αναμένεται η έγκριση τροποποίησης περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τους επαγγελματίες του κλάδου κατασκευής και φιλοξενίας σκαφών αναψυχής.
Ταυτόχρονα ολοκληρώθηκε ήδη η επισκευή της υπάρχουσας γλίστρας εντός του Λιμένος Λαυρίου, παρέχοντας μια εναλλακτική λύση στους επαγγελματίες της περιοχής και στους λάτρεις του ναυταθλητισμού και ναυτικού τουρισμού.
5. Εντός του Ιουλίου αναμένεται η ολοκλήρωση της μελέτης περιβαλλοντικής αναβάθμισης του Λιμένος με την εγκατάσταση νέου συστήματος φωτισμού με τη μέθοδο Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης και την κατασκευή φωτοβολταϊκού στη σκεπή του Επιβατικού Σταθμού.
6. Εντός του α΄ εξαμήνου ο ΟΛΛ ΑΕ πέτυχε την πολεοδομική τακτοποίηση του κτιρίου των Αλιέων και του στεγάστρου στον Αλιευτικό Τομέα και προχωράει στην εκπόνηση μελέτης ανακατασκευής του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος «ΤΟ ΚΟΡΑΛΛΙ».
7. Ήδη ο Λιμένας Λαυρίου συνδέθηκε με τη μέση τάση της ΔΕΔΔΗΕ, κάτι που καθιστά εφικτή τη λειτουργία του Επιβατικού Σταθμού.
8. Σε περιβαλλοντική δράση η οποία οργανώθηκε από τον Γενικό Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ σε 8 λιμένες και αφορούσε τον καθαρισμό του βυθού με εθελοντικές δράσεις, το λιμάνι Λαυρίου απεδείχθη πρωταθλητής αποσύροντας από τον βυθό περίπου 5 τόνους απορρίμματα, δηλαδή 150 % περισσότερα από το δεύτερο σε συλλογή απορριμμάτων λιμάνι.
9. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην αγορά, εισηγήθηκε τροποποίηση των τιμολογίων εναπόθεσης ανεμογεννητριών, η οποία ψηφίστηκε από το Δ.Σ. και ήδη η απαραίτητη ΚΥΑ έχει υπογραφεί από τον Υπουργό κ. Πλακιωτάκη και έχει προωθηθεί για συνυπογραφή στο Υπουργείο Οικονομικών.
Με τον τρόπο αυτό ο ΟΛΛ ΑΕ θα είναι πολύ λιγότερο εκτεθειμένος σε αιφνιδιαστικές και ενδεχομένως αλόγιστες ανταγωνιστικές πιέσεις εκ μέρους άλλων φορέων και ιδιωτών.
10. Για πρώτη φορά ο ΟΛΛ ΑΕ προχώρησε στη δημοπράτηση για την παραχώρηση της παραλίας Καλοπήγαδο (Βρωμοπούσι), προσθέτοντας μία επιπλέον πηγή εσόδου για την επόμενη τριετία.
11. Ο ΟΛΛ ΑΕ, μετά την πιστοποίησή του με ISO 27001, πιστοποιήθηκε και με το ISO 22301.
12. Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ σε συνεργασία με τους νομικούς της συμβούλους προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και ευελπιστεί ότι εντός μικρού χρονικού διαστήματος θα εισπράξει σημαντικά ποσά από τον πλειστηριασμό των πλοίων ΕΥΡΙΠΟΣ, ΑΜΝΕSIA και AL BAHER.
Παράλληλα, βρίσκεται σε επαφή με ενδιαφερόμενες τράπεζες και παράγοντες της αγοράς για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων για δαπάνες που έγιναν για το κατασχεμένο από το Ελληνικό Δημόσιο Φ/Γ MEKONG SPIRIT.
Δεδομένων των συνθηκών, η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ βάσιμα πιστεύει ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα είναι τουλάχιστον εξίσου αποδοτικό με το πρώτο δεδομένου ότι:
Α) Αναμένεται μεγαλύτερη κίνηση σε επιβάτες και οχήματα στον Τομέα Ακτοπλοΐας λόγω καλοκαιρινής περιόδου.
Β) Οι αφιξοαναχωρήσεις των κρουαζιεροπλοίων ουσιαστικά αφορούν στο σύνολό τους το δεύτερο εξάμηνο.
Γ) Η ταχεία ανάκαμψη της Ελληνικής Οικονομίας θα επηρεάσει θετικά την προσπάθεια αναζήτησης φορτίων στον Εμπορικό Τομέα.
Η διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ οφείλει να υπογραμμίσει την άψογη συνεργασία και στήριξη από την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου και το Τελωνείο Λαυρίου.
Επίσης, οφείλει να ευχαριστήσει για την τεράστια συμβολή στους στόχους του ΟΛΛ ΑΕ, τον μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ), τα μέλη του Δ.Σ. και κυρίως τους εργαζόμενους, οι οποίοι στις δύσκολες συνθήκες λόγω πανδημίας, αλλά και υποστελέχωσης του Οργανισμού, υπερέβαλαν εαυτούς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr