Στον τομέα των πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου, οι προκλήσεις παραμένουν έντονες καθώς το εμπόριο πετρελαίου εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο κατά 10% σε επίπεδα πριν από το COVID και τα κέρδη δεξαμενοπλοίων εμφανίζουν κατά μέσο όρο τη χαμηλότερη απόδοση στα τελευταία 30 χρόνια για το φετινό εξάμηνο. Ωστόσο, υπάρχουν ελπίδες για ισχυρότερη ζήτηση πετρελαίου στην έναρξη του φθινοπώρου που θα ευνοήσει την ανάκαμψη της ναυλαγοράς μεταφοράς αργού πετρελαίου.
Κινητήρια δύναμη για τη δυναμική επάνοδο της ναυλαγοράς και τη κερδοφορία των πλοίων αποτελεί η ανάκαμψη του εμπορίου που θα καθορίσει και τη θαλάσσια ζήτηση μεταφοράς εμπορευμάτων.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ), τα σημάδια ανάκαμψης για το 2021 είναι ισχυρά και ενθαρρυντικά για την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας. Σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις από τον ΠΟΕ, ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευμάτων αναμένεται να αυξηθεί κατά 8,0% το 2021 μετά την ετήσια πτώση 5,3% το 2020, συνεχίζοντας την ανάκαμψή του από την κατάρρευση που προκλήθηκε από πανδημία που κατέληξε στο δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους .
O γενικός δείκτης Βαλτικής που καθρεφτίζει την απόδοση της ναυλαγορας των πλοίων Bulkers (Baltic Dry Index) καθώς και την απόδοση της παγκόσμιας οικονομίας μέσα από τη ζήτηση της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων, παραμένει σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς συνεχίζει να διακυμαίνεται πάνω από τις 3,000 μονάδες. Την Πέμπη 7 Ιουλίου τερμάτισε στις 3,281 μονάδες, με το δείκτη ναυλαγοράς για το μεγαλύτερο μέγεθος πλοίου capesize μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα 150,000 τόνων, να έχει αυξηθεί στις 3,649 μονάδες.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr