Από την πλευρά της προσφοράς σιδηρομεταλλεύματος, καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσει για το τρίτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς για την απόδοση της ναυλαγοράς των μεγαλύτερων φορτηγών πλοίων capesizes, η πρόσφατη ανακοίνωση από τον κολοσσό παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας, Vale, ότι θα σταματήσει την παραγωγή στο ορυχείο Timbopeba και μέρος του ορυχείου της Alegria.
Τα ημερήσια έσοδα των πλοίων capesizes πλησίασαν τα 34,299$/ημέρα την Τρίτη και μειώθηκαν στα 29,106$/ημέρα στο κλείσιμο της εβδομάδας.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης ναυλαγοράς για τα μικρότερα μεγέθη φορτηγών πλοίων τύπου panamax όπου μεταφέρουν φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνους άνθρακα και σιτηρών, αυξήθηκε 0,8% σε 4.269, όπου είναι τα υψηλότερα επίπεδα από τον Μάιο του 2010. Η άνοδος αυτή κατευθύνεται από την ανισορροπία της προσφοράς έναντι της ζήτησης στον Ατλαντικό που επηρέασε θετικά την απόδοση της ναυλαγοράς και ευνοήθηκε και από τις εξαγωγές δημητριακών της Μαύρης Θάλσσας για μακρινές παραδόσεις στην Κίνα.
Επίσης, ο δείκτης ναυλαγοράς στο μικρότερο μέγεθος φορτηγού πλοίου τύπου supramax σημείωσε άνοδο 4 μονάδων σε 2.935 με αρκετές περιοχές να καθρεφτίζουν ισχυρή απόδοση, αλλά, σημειώθηκε μια τάση αποδυνάμωσης από τον κόλπο της Αμερικής, ενώ από την πλευρά της Ασίας, ύστερα από ένα δυνατό ξεκίνημα τα επίπεδα ναυλαγοράς σταθεροποίηθηκαν σε επίπεδα παρόμοια με τα τελευταία κλεισίματα της ναυλαγοράς χωρίς να σημειώνουν νέες ισχυρότερες αποδόσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλη την διορθωτική τάση σε χαμηλότερα επίπεδα για τα μεγάλα μεγέθη φορτηγών πλοίων τύπου capesize που εμφανίζεται στο κλείσιμο του δεύτερου τριμήνου της φετινής χρονιάς, η φετινή απόδοση της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου στο σύνολο της χρονιάς ευνοεί τις επενδύσεις τόσο στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων όσο και των νέων ναυπηγήσεων καθώς οι προσδοκίες παραμένουν υψηλές αφού παρατηρούνται τα υψηλότερα επίπεδα εσόδων τα τελευταία δέκα χρόνια.
Πρόσφατα, η Navios Maritime Partners ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει συμφωνίες για την απόκτηση πέντε πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τέσσερα capesize και ένα kamsarmax, συνολικής αξίας περίπου 182,3εκ δολαρίων. Με τις τελευταίες αυτές συμφωνίες, ο στόλος της Navios Partners, με πλήρη απόδοση, αποτελείται τώρα από 56 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και 38 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr