Ειδικότερα, το πρώτο τρίμηνο του 2021, κάτω από τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, οι οποίες επηρέασαν τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, τα έσοδα της TEN ανήλθαν σε περίπου 140 εκατ. δολάρια και τα λειτουργικά έσοδα σε 2,2 εκατ. δολάρια.
Κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου, η διοίκηση προχώρησε σε κινήσεις dry docking για τα πλοία της, προκειμένου να διαθέτει σήμερα ένα μεγαλύτερο pool από δεξαμενόπλοια και να εκμεταλλευτεί τη θετική συγκυρία -με υψηλότερους ναύλους- όταν ανακάμψουν οι αγορές, κάτι που οι ειδικοί αναμένουν το επόμενο διάστημα.
Οι κινήσεις αυτές, ωστόσο, σε συνδυασμό με την πτώση των ναύλων στον κλάδο των tankers, επηρέασαν την κερδοφορία της TEN και έφεραν ζημίες ύψους 4,8 εκατ. δολαρίων στο προηγούμενο τρίμηνο, έναντι κερδών ύψους 21,2 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Η απασχόληση του στόλου έφτασε στο 92% στο α’ τρίμηνο του 2021, παρά το βαρύ πρόγραμμα δεξαμενισμών των πλοίων της ΤΕΝ.
Παράλληλα, το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης (TCE) ανά πλοίο ανήλθε στα 18.121 δολάρια κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς.
Το προσαρμοσμένο EBITDA για το πρώτο τρίμηνο του 2021 ανήλθε στα 37,3 εκατ. δολάρια. Επίσης, τα μέσα ημερήσια λειτουργικά έξοδα των πλοίων του στόλου μειώθηκαν κατά 6% στα 7.426 δολάρια από 7.886 δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Παράλληλα, όπως αναφέρει η ΤΕΝ, τα έσοδα, που προέκυψαν από τις χρονοναύλωσεις, ήταν επαρκή για να καλύψουν τα έξοδά της (opex, γενικά έξοδα, δάνεια).
«Η ΤΕΝ προετοιμάζεται για την ανάκαμψη, η οποία αναμένεται να είναι παρόμοια με εκείνη στις αγορές των εμπορευματοκιβωτίων και του ξηρού φορτίου. Εν τω μεταξύ, η διοίκηση σχεδιάζει ένα μακροπρόθεσμο πλάνο, που θα οδηγήσει την εταιρεία σε μια νέα φάση ανάπτυξης» σχολίασε ο COO της Tsakos Energy Navigation, κ. Γιώργος Σαρόγλου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr