Το κανάλι, που θα έχει μήκος 45 χιλιομέτρων, θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Μαρμαρά και θα χρησιμεύσει ως εναλλακτική λύση για το ολοένα και πιο κορεσμένο στενό του Βοσπόρου.
Η πλωτή αυτή οδός προβλέπεται να κοστίσει 15 δισ. δολάρια και θα βρίσκεται στα δυτικά του κέντρου της πόλης στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης με χωρητικότητα 160 πλοίων διέλευσης την ημέρα.
«Θεωρούμε το Kanal Istanbul, ένα έργο για τη διάσωση του μέλλοντος της Κωνσταντινούπολης», δήλωσε ο Ερντογάν σε τελετή. «Ανοίγουμε μια νέα σελίδα στην ιστορία της ανάπτυξης της Τουρκίας», πρόσθεσε.
«Ως χώρα που κυριαρχεί στους σημαντικότερους εμπορικούς διαδρόμους του αναπτυσσόμενου κόσμου, η Τουρκία θα γίνει το σημαντικότερο κέντρο εφοδιαστικής αλυσίδας στον κόσμο με το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης. Έτσι, η Μαύρη Θάλασσα θα μετατραπεί σε εμπορική λίμνη για την Τουρκία», σχολίασε ο Adil Karaismailoğlu, υπουργός μεταφορών της Τουρκίας.
Να σημειωθεί, ωστόσο, πως το εν λόγω έργο είναι αρκετά αμφιλεγόμενο, καθώς οι επικριτές του θεωρούν πως θα έχει οικολογικό αντίκτυπο, θα επηρεάσει τις σεισμικές δονήσεις στην περιοχή και θα επιβαρύνει περαιτέρω την οικονομία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr