Ο κανονισμός EEXI είναι ένα μεσοπρόθεσμο στοιχείο του χάρτη πορείας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) προς τη μείωση της έντασης άνθρακα της παγκόσμιας ναυτιλίας κατά 40 τοις εκατό την επόμενη δεκαετία, χρησιμοποιώντας το 2008 ως βασική γραμμή. Ο στόχος του EEXI είναι να εκτιμήσει την ενεργειακή απόδοση των υπαρχόντων πλοίων, εστιάζοντας αποκλειστικά στο σχεδιασμό τους. Προσδιορίζει τις τυποποιημένες εκπομπές CO2 που σχετίζονται με την εγκατεστημένη ισχύ του κινητήρα, την ικανότητα μεταφοράς, την ταχύτητα και τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης. Ο κανονισμός θα ισχύει για όλα τα φορτηγά, τα ro-pax και τα κρουαζιερόπλοια άνω των 400 GT, ανάλογα με τον τύπο πρόωσης και το εάν πραγματοποιούν διεθνείς συναλλαγές. Η DNV εκτιμά ότι επί του παρόντος έως και 30.000 σκάφη πρέπει να λάβουν μέτρα για να συμμορφωθούν με τον επερχόμενο κανονισμό EEXI.
«Το EEXI ασκεί μεγάλη πίεση στους πλοιοκτήτες να αναλάβουν άμεση δράση προκειμένου να αναλύσουν την ενεργειακή απόδοση του στόλου τους και να προβούν στις απαραίτητες προσαρμογές για να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση», δήλωσε ο Knut Ørbeck-Nilssen, Διευθύνων Σύμβουλος της DNV Maritime. «Στην DNV, κατανοούμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η βιομηχανία κατά την τήρηση αυτής της κανονιστικής προθεσμίας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο προσαρμόσαμε τη νέα μας αριθμομηχανή EEXI για να καλύψουμε αυτήν την ανάγκη».
Για να βοηθήσει τους πελάτες να διασφαλίσουν ότι είναι προετοιμασμένοι για συμμόρφωση με το EEXI, η DNV έχει αναπτύξει δύο δρόμους. Ο υπολογιστής EEXI έχει σχεδιαστεί ειδικά για τμήματα πλοίων μεγάλου όγκου, όπως δεξαμενόπλοια, φορτηγά και εμπορευματοκιβώτια. Οι πελάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό το εργαλείο που κυκλοφόρησε πρόσφατα μέσω της πύλης Veracity στην ενότητα «Κατάσταση στόλου». Ο υπολογιστής μπορεί να παράγει έναν υπολογισμό EEXI και το τεχνικό αρχείο με βάση τα δεδομένα που ανέβασε ο πελάτης.
Για πιο περίπλοκες περιπτώσεις και όταν ο πελάτης θέλει να εξοικονομήσει χρόνο και προσπάθεια, οι συμβουλευτικοί εμπειρογνώμονες της DNV μπορούν να συνεργαστούν με τους πελάτες για να χαρτογραφήσουν μια πορεία συμμόρφωσης, να προσδιορίσουν τις σωστές παραμέτρους για τον υπολογισμό και να βοηθήσουν στην προετοιμασία της απαιτούμενης τεκμηρίωσης.
«Αυτά τα δύο μονοπάτια έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τον καθένα να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του EEXI εγκαίρως για να επιτύχει τη συμμόρφωση», δήλωσε ο Fabian Kock, επικεφαλής του τμήματος περιβαλλοντικής πιστοποίησης, DNV Maritime. «Για εταιρείες με νεότερο στόλο, αυτό μπορεί να μην απαιτεί σημαντικές προσαρμογές, μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση και να προετοιμάζουν την απαιτούμενη τεκμηρίωση μέσω της αριθμομηχανής EEXI. Και για όσους χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη, υπάρχει η ευκαιρία να αξιοποιήσουν την εκτεταμένη τεχνογνωσία της DNV καθώς προετοιμάζονται να λάβουν πιο εμπλεκόμενες αποφάσεις σχετικά με το πώς τα σκάφη τους μπορούν να ικανοποιήσουν τις κανονιστικές απαιτήσεις και να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση με την EEXI όταν τεθεί σε ισχύ ο κανονισμός». Ο υπολογιστής EEXI κυκλοφόρησε στις 17 Ιουνίου 2021.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr